Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1256192
Har en V70 som är tillverkad 2000-03 dvs den gamla karossen med den nyare tekniken.
Det saknas fjärrkontroller till larm och lås, hur löser man detta?
Är man tvingad att köpa ny fjärr och koda in eller det går att använda begagnade?
Och om det går att programmera in, går det då att göra själv ifall man har tillgång till Vida/Dice?

Misstänker att man är tvingad att köpa nytt och låta Volvo programmera, men vill bara få bekräftat vilket så jag slipper undra mer! ;)
#1256297
Går med begagnat, men måste programeras hos volvo oavsett(tyvärr). Och volvo brukar väl inte direkt jubla när man kommer med begagnade saker men :p ... Rent tekniskt finns det inga hinder för att programmera begagnade fjärrisar.

Men börja med att ta bort överdelen av instrumentbrädan och kontrollera om du har en mottagare ovanpå instrumenthuset. Har du det behöver du bara fjärrkontroller, annars lär du ha mottagare och ev. andra delar också.

x70 mottagarna lider dock av problem i form av försämrad räckvidd, som bara blir värre och värre med åren, så begagnade kan ju vara lite riskabelt. Men, det är väl tveksamt om dom ens finns nya längre.
Mottagare kan du dock byta fritt, kontroll-kodningen etc ligger i en annan box. Mottagaren kan jämnföras med antennringen för tändningslåset i funktion.
#1257437
Kanske lite sent nu, men jag har en v70 -98 där jag skulle fixa en ny fjärr där den gamla inte fungerade. Köpte en från skroten och åkte till Bilia för att få den kodad, då säger dem det går ej att koda om begagnande fjärrkontroller då när dem beställer en ny fjärr får man med en kod som Bilia trycker in i bilens styrenhet. Så när du beställer en begagnad fjärr får du inte med denna kod utan blir tydligen helt omöjligt säger dem. Jag gav mig inte riktigt med mitt svar så ringde till en annan Bilia verkstad i Göteborg där dem sa exakt samma sak, så tänkte nää jag ringer till Volvo i Torslanda och kom fram till kontoret på Volvo, och fick där bekräftat att det inte går då du måste ha koden till fjärren. Utan koden kan du inte göra något. Så här står jag med en begagnad fjärr som kosta mig 500 spänn som jag inte kan använda :-( .

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]