Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av UnleashFusion
#1250109
W.A.P.E. skrev: ons 16 maj 2018, 21:14
UnleashFusion skrev: ons 16 maj 2018, 15:03
dfa skrev: ons 16 maj 2018, 14:25 Ok. Konstigt utspel. Verkar inte om om man planerar att tillföra några motoralternativ under 2018 för jag antar att det är 4-Cyl VEA (T3,T4,T5,T6) samt T8TE och T6TE som är alternativen.
Någon som vågar sig på att spekulera i hur man skall tolka detta?
stämmer bra med dom bensin-motorerna. enligt min ÅF skulle nya (V60, S60)och xc40(som är bekräftat) (kanske) få T3TE men när på s/v60 vet jag inte
T3 TE? Du tänker inte på 3-cyl T5 TE?
så var namnet, blev en liten mix-up, ber om ursäkt. T5TE men det får framtiden tala. när det gäller v/s60
Användarvisningsbild
av Rillee
#1254952
Någon som vet om det kommer gå att bygga bilen som man vill eller om det blir som på s90 där man får välja färdiga steg på utrustning?
av Lövet
#1255949
Tycker den blev oerhört lyckad. Tumme upp!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Ping84
#1255958
S***** den var jäkla snygg. Äntligen en Volvo som man för lite "vill ha begär" *dregglar* :-D . Synd att den ska in i premium segmentet, blir dyrt.

Riktigt snygg. Bra jobbat Volvo.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1255963
Riktigt snyggt!
Dessutom med nummerskylten bak på rätt ställe! :-)
av Linqid
#1255964
Artikel från TV: http://teknikensvarld.se/nya-volvo-s60- ... -och-pris/

Jag tycker bakänden är avsevärt bättre än S90, som jag endast tycker är snygg i "rätt spec". Mycket snygg bil överlag, kul!

Bra jobbat av Volvo, ännu en gång.

Edit: Körde dock nya V60 T6 idag och även om bilen i sig är jättetrevlig och fin att köra så är T6 verkligen inget glädjepiller... Surrig, högljudd (på ett negativt sätt) och upplevs inte alls ha 320 hk under huven. Tänk vad en modern femma eller sexa hade suttit fint i en S60 'Polestar Engineered'!
av UnleashFusion
#1255971
Oj riktigt snygg! jag gillar verkligen baken, så mycket snyggare än S90. Detta tycker jag att Volvo gjort bra.

*edit' märkte precis att S60 som visade var R-Design.. och det enda som jag kan se annorlunda från momentum/inscription är typ R-Design grill från S/V90, den nedre spoilern(på sidorna) är mer rak än ">"(där dimljus befinner sig), matt gloss sidospeglar/lister runt fönstren
Senast redigerad av 1 UnleashFusion, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1255983
Linqid skrev: ons 20 jun 2018, 18:57 Artikel från TV: http://teknikensvarld.se/nya-volvo-s60- ... -och-pris/

Jag tycker bakänden är avsevärt bättre än S90, som jag endast tycker är snygg i "rätt spec". Mycket snygg bil överlag, kul!

Bra jobbat av Volvo, ännu en gång.

Edit: Körde dock nya V60 T6 idag och även om bilen i sig är jättetrevlig och fin att köra så är T6 verkligen inget glädjepiller... Surrig, högljudd (på ett negativt sätt) och upplevs inte alls ha 320 hk under huven. Tänk vad en modern femma eller sexa hade suttit fint i en S60 'Polestar Engineered'!
Den fyrcylindriga T5 är ju inte heller så rolig som effekten antyder. Det känns att det är en liten motor. Modellerna med elmotor också kanske funkar bättre?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]