Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
#1255451
Tvärsvind snarare. Och det har varit samma förbrukning dit som hem (+-0,01) undantaget då när det tog två timmar på grund av alla jäkla köer ut från stan. Helsike vad det kröp sakta. Kändes som man aldrig skulle komma hem, men Waze förutspådde sluttiden från att vi tankade till hemma (cirka 11 mil) med en felmarginal på två minuter! :-o
av TommySim
#1255456
Xanthopteryx skrev:Tvärsvind snarare. Och det har varit samma förbrukning dit som hem (+-0,01) undantaget då när det tog två timmar på grund av alla jäkla köer ut från stan. Helsike vad det kröp sakta. Kändes som man aldrig skulle komma hem, men Waze förutspådde sluttiden från att vi tankade till hemma (cirka 11 mil) med en felmarginal på två minuter! :-o
Waze är mycket bra :-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
#1255460
Fisch skrev:56an mellan Västerås och Gävle är kombinerad landsväg och motortrafikled. Motorväg är något annat och ska inte blandas ihop med tidigare nämnd motortrafikled.
Inte sagt något annat, men det är inte längre så mycket "slingrande landsväg" som tidigare. Nu kan man hålla 110km/h+ en större del. :)
av AndS
#1255487
Är inte de här jämförelserna i inläggen en bekräftelse på vad jag tjatar om, åter igen "körförhållanden, var och vart jag kör, antal mil/år, hur länge jag tänker behålla bilen, etc" men också en subjektiv tro och kombinerat med objektiv fakta om pågående utveckling. ;-)
Användarvisningsbild
av Fisch
#1255489
joel80 skrev:
Fisch skrev:56an mellan Västerås och Gävle är kombinerad landsväg och motortrafikled. Motorväg är något annat och ska inte blandas ihop med tidigare nämnd motortrafikled.
Inte sagt något annat, men det är inte längre så mycket "slingrande landsväg" som tidigare. Nu kan man hålla 110km/h+ en större del. :)
Jag nöjer mig med att konstatera att du angav att denna sträcka var motorväg. För att ingen annan läsare ska tro att dina uppgivna siffror för denna sträcka var motorväg så fortsätter jag rätta dig.

Xanthopteryx skrev:
Inte mycket motorväg på den sträckan va? =)

Joel80 skrev:
Jodå, skapligt mycket. Det är stor del 2+1väg med 100km/h där jag ligger med lite moms. Så ligger många av de milen i ca 110-115km/h
Användarvisningsbild
av Fisch
#1255490
Jag tror inte det dröjer så länge innan Volvo och flera andra biltillverkare godkänner tex HVO100 som bränsle.

Att bara fasa ut dieselmotorer över en natt kommer aldrig att ske. I så fall skulle ju tex hela Skövdefabriken börja avvecklas inom väldigt kort tid. Skulle tro att även Volvo vill/måste ha pull-through för att kunna bedriva verksamheten som biltillverkare - och inte importör.
Användarvisningsbild
av joel80
#1255510
Fisch skrev:
joel80 skrev:
Fisch skrev:56an mellan Västerås och Gävle är kombinerad landsväg och motortrafikled. Motorväg är något annat och ska inte blandas ihop med tidigare nämnd motortrafikled.
Inte sagt något annat, men det är inte längre så mycket "slingrande landsväg" som tidigare. Nu kan man hålla 110km/h+ en större del. :)
Jag nöjer mig med att konstatera att du angav att denna sträcka var motorväg. För att ingen annan läsare ska tro att dina uppgivna siffror för denna sträcka var motorväg så fortsätter jag rätta dig.

Xanthopteryx skrev:
Inte mycket motorväg på den sträckan va? =)

Joel80 skrev:
Jodå, skapligt mycket. Det är stor del 2+1väg med 100km/h där jag ligger med lite moms. Så ligger många av de milen i ca 110-115km/h
Att jag ligger en stor del i motorvägsfart bör räcka för de flesta för att kunna bedöma det.
Användarvisningsbild
av joel80
#1255817
Derank skrev:https://www.audi.se/se/web/sv/models/e- ... ncept.html

En vettig elbil på väg iaf.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Den här blir kanske inte så tokig den heller. :)
Jag gillar inte riktigt suvar, men den här skulle jag kanske kunna tänka mig.

https://alltomelbil.se/se-bilderna-fran ... ka-varmen/
Användarvisningsbild
av Derank
#1255833
J den där skulle man inte dö av att åka runt i. Prislappen däremot. .....

  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]