Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255854
Derank skrev: tis 19 jun 2018, 11:06
agh39 skrev:Det skulle vara bra att veta hur mycket ström den drar då inte motorn är igång. En vanlig odb2 läsare drar ju en hel del ström om man glömmer kvar den i uttaget.
Jag har haft en obd puck ansluten i 2år på min utan probs
Min 8år gamla ELM327 har suttit i nu i 2,5 år utan problem.
#1255857
Leopold skrev: tis 19 jun 2018, 00:43 Men hur går det med miljöcertifieringen om man avaktiverar start/stop?

Systemet infördes ju för att klara körcyklerna inom de givna CO2-ramarna för miljöklasserna som ligger till grund för fordonsbeskattning osv.
Det är väl ungefär som att köra med bredare däck eller takräcke...
#1255868
Funktionen med att öppna bakluckan förstår jag många vill ha, men start/stopp? De gånger jag stänger av den per år går ju räkna på en hand. Tycker det fungerar vettigt. Känns snarare omodernt de gånger bilen inte får för sig att stänga av sig i trafikljusen. Fast jag gillade det inte i början och ville komma på något sätt att stänga av funktionen, Andrabilen har inte start/stopp, känns ju bara fånigt att stå med motorn igång i trafikljusen. Man ändrar sig och utvecklingen går framåt. Så ni som vill ha den avstängd, berätta gärna vad man vinner så kanske jag också får ett behov av en sådan manick.
#1255878
mikebike skrev:Att kunna öppna bakluckan med nyckeln skulle räcka för mig. Fattar inte varför det inte går...
Öppna luckan kan du redan nu göra med fjärrkontroll, eller knappen inne i bilen. Du kan med denna "manick" även stänga den med samma knappar.
Ooooooo, vad sugen jag är.
@Derank, hoppas du återkommer med en recension på den, och om du åkte på någon tullavgift. Jag har gett mig själv köpförbud för tillfället, då jag handlat oansvarigt några månader... :-)
#1255883
EbbevonVolvo skrev: ons 20 jun 2018, 12:38
mikebike skrev:Att kunna öppna bakluckan med nyckeln skulle räcka för mig. Fattar inte varför det inte går...
Öppna luckan kan du redan nu göra med fjärrkontroll, eller knappen inne i bilen. Du kan med denna "manick" även stänga den med samma knappar.
Ooooooo, vad sugen jag är.
@Derank, hoppas du återkommer med en recension på den, och om du åkte på någon tullavgift. Jag har gett mig själv köpförbud för tillfället, då jag handlat oansvarigt några månader... :-)
Nej, jag kan inte öppna luckan med nyckeln, fel på fjärrknappen?
Enligt manualen skall det gå att öppna, men inte att stänga.
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]