Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av maba
#1248568
Någon som vet om det går att få el-motorvärmare inkl kupeuttag? Det går inte att välja i Bygg din bil men ligger med i Min Bil.

Jag ser inte möjligheten att välja subwoofer heller men det finns med i orderbekräftelsen. Är det standardutrustning?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1248574
maba skrev: mån 07 maj 2018, 20:10 Någon som vet om det går att få el-motorvärmare inkl kupeuttag? Det går inte att välja i Bygg din bil men ligger med i Min Bil.

Jag ser inte möjligheten att välja subwoofer heller men det finns med i orderbekräftelsen. Är det standardutrustning?
Nu vet jag inte vad du har beställt för utrustningsnivå, men under "i" vid Momentum står följande nästan längst ner :-) :
Screenshot_20180507-201701.jpg
Screenshot_20180507-201701.jpg (34 KiB) Visad 809 gånger
av maba
#1248599
Hehe, det hade jag missat... Tack! Inget jag hade betalat extra för... Hade nog hellre tagit en mer avancerad laddsladd där man kan justera laddströmmen 6-16 A.
av maba
#1255122
Så precis i Bygg min bil att man nu tagit bort Momentum som utrustningspaket för T8! Nu finns bara Inscription eller R-design. Tur att jag beställde innan dess. Jag skulle inte betala 50 kSEK extra för något jag inte vill ha (läder, större fälgar och lite bling-bling).
Jag misstänker att de vill hålla volymerna nere på T8 och samtidigt maximera vinsten per bil?
av Chroma
#1255281
Hörde att dom ändrat elstolarna så att det inte är elektriskt med fram bak. Kan det verkligen stämma? :-o
av pergrein
#1255312
Är nog så att dom gjort standard stolen bättre. Provade nya V60 i helgen som var en momentum med tygstolar och den hade el-stol men inte för att skjuta stolen fram/bak. Det fanns ingen dynförlängning på den heller.
Brukar man inte kalla dessa stolar för halv El-stol. Är ju vanligt på tyska bila bl.a...

Mvh
Per
av Chroma
#1255629
Okej, i mitt fall är det R Design. Dynförlängaren är ju manuell vilket funkar bra. Men att skjuta solen fram bak manuellt känns sådär. Skulle ju vara med minne o allt. Men det ligger i nåt annat paket?
Dom pratade även om attsäkerhetsfunktioner hamnat i nåt paket?
av dfa
#1255647
maba skrev: lör 16 jun 2018, 08:16 Så precis i Bygg min bil att man nu tagit bort Momentum som utrustningspaket för T8! Nu finns bara Inscription eller R-design. Tur att jag beställde innan dess. Jag skulle inte betala 50 kSEK extra för något jag inte vill ha (läder, större fälgar och lite bling-bling).
Jag misstänker att de vill hålla volymerna nere på T8 och samtidigt maximera vinsten per bil?
Ja något med volymerna är det ju. Man höjer instegspriserna på hybriderna genom att ta bort Momentum och sänker priserna på Bensin/Diesel genom kampanjer samtidigt som bonus/malus slår till.
Det är ju nästan som om Volvo försöker styra tjänstebilsköparna...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1255650
dfa skrev: mån 18 jun 2018, 23:04
maba skrev: lör 16 jun 2018, 08:16 Så precis i Bygg min bil att man nu tagit bort Momentum som utrustningspaket för T8! Nu finns bara Inscription eller R-design. Tur att jag beställde innan dess. Jag skulle inte betala 50 kSEK extra för något jag inte vill ha (läder, större fälgar och lite bling-bling).
Jag misstänker att de vill hålla volymerna nere på T8 och samtidigt maximera vinsten per bil?
Ja något med volymerna är det ju. Man höjer instegspriserna på hybriderna genom att ta bort Momentum och sänker priserna på Bensin/Diesel genom kampanjer samtidigt som bonus/malus slår till.
Det är ju nästan som om Volvo försöker styra tjänstebilsköparna...
I Norge finns T8 Momentum kvar, kostar motsvarande 760.000 SEK.
Hylsan i vinkel vx

Hm låter som man måste plocka ner l&a[…]

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]