Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
#1254200
DejanXC60 skrev:Jag har michelin 19” och håller inte med. De är så pass bulriga så det känns precis som jag kör på räls
Märkligt, min är lugn med Michelin men var som en irriterad geting med Conti.
av DejanXC60
#1254203
Misstänker att vägarna i Skåne har för grov asfalt som orsakar oljudet. Snart ska jag ner till Europa där de har en annan sort av asfalt och däcken brukar vara tysta.
av AndS
#1254207
I många fall börjar det bli svåra kombinationer när man med en bil som t.ex. V90 och standard 17" och går upp till stora fälgar. Både bredd och väldigt låga profiler ger små marginaler för just vägljud och känslighet för dålig asfalt samt spårig vägbana. Så för de som inte tidigare valt de här hjultyperna men nu enkelt kan "kryssa" i det vid beställning ska nog tänka till om det är något man uppskattar. (sedan finns det andra problem som man belyser i tråden)
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1254209
Jag också laddar för nedresa till Spanien nästa vecka. Har testkört bilen upp i lite högre farter och åtgärdat obalanser, tillräckligt då jag känner bilen går jämnt åtminstone stundtals. Håller tummarna o hoppas det inte blir som att åka traktor på autobahn .
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1254260
DejanXC60 skrev: sön 10 jun 2018, 17:54 Misstänker att vägarna i Skåne har för grov asfalt som orsakar oljudet. Snart ska jag ner till Europa där de har en annan sort av asfalt och däcken brukar vara tysta.
Håller med dig, efter bytet till Michelin märkte direkt att de är mycket mer högljudda än Pirelli. Dämpmattan gör sitt.
Dock är vibrationerna gott som borta :-)
av Xanthopteryx
#1255549
Det beror på.
För vissa är det enbart hjul och däck.
Men för någon är det kardanaxel (bland annat - hos mig exempelvis).
Drivknutar hos någon.
Trasig bult eller vad det nu var hos någon.
E.t.c.

Olika fel som kan ge olika typer av vibrationer.
  • 1
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 114
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]