Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1255522
joohans skrev: mån 18 jun 2018, 12:24 Ok hur är den motorn förövrigt ja hade en s60 2012 a för nått årsedan med d3 å den gick ju bra men de e inte samma motor i 2016 va?
2016 har väl den 4-cylindriga VEA-motorn i D3, med 150 hk. Jag har 200 kusar i min D4, men den D3 jag hade som lånebil i förra veckan kändes helt okej.
4000 mil är ju inget alls på en sådan, men titta så den har de tillbehör du önskar. Ett flertal detaljer går inte att eftermontera.
Angående avgasrör så går det att modifiera så man får dubbla:
https://accessories.volvocars.com/sv-se ... /Automatic
#1255525
Ok tackar för svar ja får åka och titta å provköra i morgon får vi se hur den är. Den andra ja kolla på i helgen va ju inte jätte fin direkt å i går sa försäljaren att skadan på framskärm va försäkrings ärende de skulle åtgärdas men i dag meddela dom att dom inte gör nått åt skadan på skärmen så ska man fixa till den så kostar ju de pengar så för då blir ju d3an ca 20000 dyrare i slutändan men en nyare bil med mindre mil
#1255531
joohans skrev: mån 18 jun 2018, 12:51 Ok tackar för svar ja får åka och titta å provköra i morgon får vi se hur den är. Den andra ja kolla på i helgen va ju inte jätte fin direkt å i går sa försäljaren att skadan på framskärm va försäkrings ärende de skulle åtgärdas men i dag meddela dom att dom inte gör nått åt skadan på skärmen så ska man fixa till den så kostar ju de pengar så för då blir ju d3an ca 20000 dyrare i slutändan men en nyare bil med mindre mil
Det låter spontant som ett bättre köp, ja.
Vill du länka den får du gärna göra det.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]