Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
#1254804
iigloo skrev: ons 13 jun 2018, 21:24
dfa skrev:
iigloo skrev: ons 13 jun 2018, 00:23 Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.
Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
Det gäller så klart inte redan existerade modeller, dvs alla du kan köpa idag.
Personligen hoppas jag på att även CC modellerna (V90, V60) kommer komma som hybrider, men det är oklart.
Jo, läs andra stycket...
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... lutforande
Det är ju det jag har gjort.

Ingen vore gladare än jag om du hade rätt, men efter att ha väntat på en vettigt prissatt hybrid sedan T5 Twin engine tillkännagavs i Oktober 2015 är jag än så länge inte imponerad av Volvos "hastighet" i att ta fram elektrifierade fordon.

Sedan tror jag man skall läsa alla Volvos pressreleaser just nu mot bakgrunden att det eventuellt planeras en börsintroduktion. Det ligger förmodligen i deras intresse att tolkas som mer progressiva/innovativa än vad de är.

Den som lever får se :)
av Vlv2018
#1254950
Min bil är äntligen nu hos återförsäljaren. Får återkomma med intryck samt bilder när jag hämtat den. Det lär väl dröja ett tag till om det fortsätter så här. :-/
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1254998
dfa skrev: ons 13 jun 2018, 23:20
iigloo skrev: ons 13 jun 2018, 21:24
dfa skrev:
Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
Det gäller så klart inte redan existerade modeller, dvs alla du kan köpa idag.
Personligen hoppas jag på att även CC modellerna (V90, V60) kommer komma som hybrider, men det är oklart.
Jo, läs andra stycket...
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... lutforande
Det är ju det jag har gjort.

Ingen vore gladare än jag om du hade rätt, men efter att ha väntat på en vettigt prissatt hybrid sedan T5 Twin engine tillkännagavs i Oktober 2015 är jag än så länge inte imponerad av Volvos "hastighet" i att ta fram elektrifierade fordon.

Sedan tror jag man skall läsa alla Volvos pressreleaser just nu mot bakgrunden att det eventuellt planeras en börsintroduktion. Det ligger förmodligen i deras intresse att tolkas som mer progressiva/innovativa än vad de är.

Den som lever får se :)
Instämmer
Användarvisningsbild
av Snowie
#1255179
Derank skrev:Dom 2 sakerna hör ju lixom ihop . Men Skit samma. Volvo stänger fabriken 4v

Skickat från min galaxy s12 via Tapatal
klart de inte hör ihop, de hade kunnat minska med 1 eller 2 skift.
vilken värld lever du i :D ? sjukhus, kraftverk, internet leverantörer, mataffärerna stänger ju inte för att personalen vill ha semester.
Man tar in extra personal, inför förändringsstopp eller minskar kapaciteten.

Däremot brukar volvo göra ändringar på produktionsbandet under semester perioden.
Tack för svaret 8-)
av Remi
#1255453
Verkar vara ett svårt fel på min sida har ju vart så över en vecka nu att man inte kan se leveranstid
Användarvisningsbild
av iigloo
#1255468
Remi skrev:Verkar vara ett svårt fel på min sida har ju vart så över en vecka nu att man inte kan se leveranstid
Tänkte just fråga om någon fått information, men tydligen ligger den nere. Undrar om det är så för alla eller om det bara är för dem som har bilen i fabrik.
av Vlv2018
#1255582
Ja, det står "för tillfället kan vi inte visa leveranstiden" hos mig också.

Jag skall hämta ut bilen på torsdag. Passar utmärkt till midsommaren.
av hugge72
#1255848
Å lyckos dig.
5veckor kvar för mig om allt går som det skaäven att man inte kan följa det nu.

Lycka till med midsommarkörningen i nya fina bilen :-)
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 22

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]