Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hugge72
#1254444
Jag pratade med min säljare och enligt honom så har jag leverans v30 som är sagt.
Även att jag inte längre ser min bil i Min Volvo.
Användarvisningsbild
av iFortyCC
#1254607
Gjorde en liten observation idag. Försökte bygga en XC40 D3 R-Design i Min Volvo idag och detta går inte. Som alternativ erbjuds man istället T4 om man skall välja R-Design. Så här har det inte varit tidigare och det fungerade när jag gjorde beställningen på min med D3 R-Design i februari.

Känns ungefär som när man skall välja kö i affären. Även om man väljer den kortaste och snabbaste kön, nog fanken tar den längst tid när man väl ställt sej där :-)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1254625
iFortyCC skrev: Känns ungefär som när man skall välja kö i affären. Även om man väljer den kortaste och snabbaste kön, nog fanken tar den längst tid när man väl ställt sej där :-)
Du ska inte titta på den kortaste kön, du ska titta på vad folk har i korgen. ;)
Användarvisningsbild
av iigloo
#1254644
iFortyCC skrev: tis 12 jun 2018, 21:59 Gjorde en liten observation idag. Försökte bygga en XC40 D3 R-Design i Min Volvo idag och detta går inte. Som alternativ erbjuds man istället T4 om man skall välja R-Design. Så här har det inte varit tidigare och det fungerade när jag gjorde beställningen på min med D3 R-Design i februari.

Känns ungefär som när man skall välja kö i affären. Även om man väljer den kortaste och snabbaste kön, nog fanken tar den längst tid när man väl ställt sej där :-)
Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.
av dfa
#1254673
iigloo skrev: ons 13 jun 2018, 00:23 Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.
Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
Det gäller så klart inte redan existerade modeller, dvs alla du kan köpa idag.
Personligen hoppas jag på att även CC modellerna (V90, V60) kommer komma som hybrider, men det är oklart.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1254782
dfa skrev:
iigloo skrev: ons 13 jun 2018, 00:23 Volvo slutar med diesel och kommer bara erbjuda hybrider med bensin fr.o.m. 2019.
Nej. Däremot kommer allt NYA modeller som lanseras efter 2018 vara delvis eller helt elektifierade, dvs finnas som lätthybrider, hybrider eller elbilar.
Det gäller så klart inte redan existerade modeller, dvs alla du kan köpa idag.
Personligen hoppas jag på att även CC modellerna (V90, V60) kommer komma som hybrider, men det är oklart.
Jo, läs andra stycket...
https://www.media.volvocars.com/se/sv-s ... lutforande
Användarvisningsbild
av grillchips
#1254783
Ja?
"Alla nya Volvo modeller som lanseras från och med 2019..."

Nuvarande modeller kommer fortfarande ha diesel som alternativ även efter 2019.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1254785
grillchips skrev:Ja?
"Alla nya Volvo modeller som lanseras från och med 2019..."

Nuvarande modeller kommer fortfarande ha diesel som alternativ även efter 2019.
Varje år kommer en ny modell av fjolårets.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1254789
Ja, det där är ju en tolkningsfråga förstås. Jag tror dock att de flesta tolkar det som ny modell-modell, inte årsmodell. Det är ju faktiskt inte mycket som skiljer årsmodellerna åt, sålänge det inte handlar om en facelift etc.

Edit:
Saxat från Teknikens värld:
"Dagens generation dieselmotorer är dock inte döda än på ett tag då Volvo kommer fortsätta att utveckla och nyttja dem fram tills 2023."
2023 stämmer nog bra med nuvarande modellers livscykel.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]