Moderator: Moderatorer

#1254357
Ja va fasen, det blev okej väder på förmiddagen så jag bokade besiktningstid här på eftermiddagen.
Det var bara att häva sig ut efter morgonens regnskur och tvätta bilen. Blev utvändigt, dörrgångarna och tork under huven plus att ja ökade till 2,8 bar i däcken. 2,6 har funkat men vill ha lite direktare och kvickare styrning. Tänkte att ja skulle smörja all plast i motorrummet men det blev så svart och fint när jag hade torkat. Scholl Boost sitter i bra. Fick i nästan två liter spolarvätska, vart tar det vägen?
Åkte i alla fall till riktiga Bilprovningen och fick komma in direkt trots att ja 20min tidig. Tre pers flög på bilen. När bilen hissades upp skulle en person sätta på draget. Han började med att vrida låsanordningen på draget och försökte få det att sitta kvar men det gick inte (jag lämnar det alltid upplåst så det bara är att trycka dit).
Sen fick han det på plats och la sedan tillbaka draget i blåa påsen. Sen skulle skyddet tillbaka. Åååååhej! Mm jo du! Inte fasen behöver man vålda dit skyddet. Jo det kom på plats och typ en centimeter för långt in...... ja la det i bagaget och sa att jag tar av det innan nästa besiktning. Trött blir man. Det är justerbart för att passa perfekt. Drog isär det hemma och gjorde rent. Nu sitter det perfekt igen.
Sen va det dags för bromsprov. Han frågade om jag ville åka med men jag sa bara -kör du!
Blankt papper 4865mil 475kr i besiktningsavgift.
När ja kom ut till bilen var halva motohuven och lite av vindrutan blöt :-o va farao körde han igenom en vattenspridare? Kom på att dom ska ju prompt testa torkarna och spolningen. Ska iofs ändå tvätta imorgon igen eller på onsdag inför en tur till Stockholm på torsdag.
#1254387
Läser instruktionsbok, köpte en begagnad V60 D4 - 15 i torsdags. Det är satans mycket grejor att lära sig...Kom från en S40 T4 - 98 så snacka om att verkligheten har kommit i kapp en :-D Vad levde man för liv innan..haha..
#1254394
SambaAnkan skrev:Läser instruktionsbok, köpte en begagnad V60 D4 - 15 i torsdags. Det är satans mycket grejor att lära sig...Kom från en S40 T4 - 98 så snacka om att verkligheten har kommit i kapp en :-D Vad levde man för liv innan..haha..
Hehe kan jag tänka mig :)

Hade själv en V50 emellan så klivet för dig är nog som att åka till månen ;)

Tips är att manualen även finns som app. I iaf appstore heter den Volvo Manual, perfa om man vill kolla något från sofflocket
#1254398
SambaAnkan skrev: mån 11 jun 2018, 20:08 Läser instruktionsbok, köpte en begagnad V60 D4 - 15 i torsdags. Det är satans mycket grejor att lära sig...Kom från en S40 T4 - 98 så snacka om att verkligheten har kommit i kapp en :-D Vad levde man för liv innan..haha..
Jag blir lite förvånad varje gång jag kör en av sunfleets V60s över hur lite som skiljer mot min gammelbil. Fler finesser och lär vara säkrare om det skulle smälla men känns ungefär samma lika att köra men bullrar lite mer, eller mycket mer på grov asfalt. Momentum-sätena med tyg och vinyl är verkligen inget att hurra för..
#1254424
Japp Micce1980 det är den appen jag tuggar mig igenom och det är en jäkla resa kan jag säga...vad hände med pappersmanualen till att börja med ...omställningen är total...haha. SBergdahl Ja det var något jag blev besviken på. Trodde att en nyare bil skulle gå tystare men du har helt rätt! Den bullrar rätt mycket....vad har hänt där på utvecklingsavdelningen?? Även det där med momentum-sätena har du helt rätt i. Jag har haft skinn i både S40´n och i 850´n och det är skillnad...Inget går upp mot en skinnklädsel den saken är klar men jag var tvungen att prioritera till slut...Fast den skjuter ändå på rätt bra...Hyfsat bra prestanda...Nästan som 850´n
#1254588
fjohan82 skrev: mån 11 jun 2018, 16:59 Sned ratt: Justerat, nu rak.
Fick du detta på garantin? Min är ett par grader sned och det stör mig så mycket att jag måste ta tag i det nu.
Vars fick du det fixat? Vi är ju i samma ända av huvudstaden och hitta bra volvomekar är inte det lättaste :)
#1254593
SebSE skrev: tis 12 jun 2018, 20:50
fjohan82 skrev: mån 11 jun 2018, 16:59 Sned ratt: Justerat, nu rak.
Fick du detta på garantin? Min är ett par grader sned och det stör mig så mycket att jag måste ta tag i det nu.
Vars fick du det fixat? Vi är ju i samma ända av huvudstaden och hitta bra volvomekar är inte det lättaste :)
Den blev lite sned efter att Polestar-chassit monterades. Hjulen var dock inställda rätt till 100%.
Jag upplevde att den var olika sned beroende på vilken väg jag körde på, mycket märklig känsla.
Det kostade mig 0:- att få den fixad, så jag är nöjd! :-)
Som du säger är det inte lätt att hitta en bra PST, men jag har en på Bilia Nacka som verkligen är engagerad och gör sitt yttersta. :-)
#1254630
Man får göra det man hinner i flyttider... Spolade av Harriet lite hastigt igårkväll när jag ändå skulle iväg och storhandla. På bilen har jag endast ett lager Tershine Magnify, avrinningen är inte supertrist. Senare i sommar ska jag lägga på ytterligare lager och då än mer noggrant.
(1: sänk volymen. 2: svårt att köra högtryck med en hand...)


Men rent blev det.
Bild
#1254635
Inte idag, men i fredags så bytte jag in min V40 Carbon Edition mot en utav mina drömbilar. En V60 Polestar MY18 Bursting Blue. Nu har det gått några dagar och jag kan fortfarande inte tro att det är sant fortfarande och det kändes sjukt konstigt idag när V40in dök upp på blocket :-D

Bild
  • 1
  • 947
  • 948
  • 949
  • 950
  • 951
  • 1845
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]