- sön 29 jul 2007, 12:27
#119953
Många är ju lite smått chockade, bl a här på forumet, över förbrukningen i nya V70 2,5 T. ams kom fram till 12,8 men jag tycker det står ganska klart att ams gillar BMW och Audi medan t ex Volvo och Mercedes inte är lika uppskattade.
Som en jämförelse drog 525iAT 13,0 i Sverigecykeln i Teknikens Värld i testet mot V70. Det är ganska mycket mer än i 7,7 EU-mixen.
Hur som helst, ni som har en S80 N 2,5 T eller ev. redan har fått V70 II, hur ser er förbrukning ut? På automotorsport.se kan man ladda ned ett test där S80 2,5 T manuell går mot S80 D5. 2,5 T:s testförbrukning är 9,6 och 0-100 7,7 sek - mycket bra siffror!
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 070103.pdf
Varför skulle V70 vara så mycket sämre? Kan det vara så att testbilen (f ö samma som i Teknikens Värld) är ett "dåligt" ex.? Bilen är ju åtminstone matad med utrustning som drar upp vikten kanske 100-150 kilo: soltak, summum, navi, dynaudio, avståndsradar...
PerHall
Som en jämförelse drog 525iAT 13,0 i Sverigecykeln i Teknikens Värld i testet mot V70. Det är ganska mycket mer än i 7,7 EU-mixen.
Hur som helst, ni som har en S80 N 2,5 T eller ev. redan har fått V70 II, hur ser er förbrukning ut? På automotorsport.se kan man ladda ned ett test där S80 2,5 T manuell går mot S80 D5. 2,5 T:s testförbrukning är 9,6 och 0-100 7,7 sek - mycket bra siffror!
http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 070103.pdf
Varför skulle V70 vara så mycket sämre? Kan det vara så att testbilen (f ö samma som i Teknikens Värld) är ett "dåligt" ex.? Bilen är ju åtminstone matad med utrustning som drar upp vikten kanske 100-150 kilo: soltak, summum, navi, dynaudio, avståndsradar...
PerHall
XC60 T8 MY24 Late, XC40 Ult Twin MY24