Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jek
#1249164
iigloo skrev: ons 09 maj 2018, 12:22
Alank skrev:Hur gör ni med ändring i era spec? Tänkte byta färg till svart från 714 grey... På köpdagen sa försäljaren att jag kunde göra ändringar hur jag ville fram till att den går i produktion. Idag säger hon att den hamnar efter 2 månader i leveranstid... Är detta ok? någon som har bytt färg?
Färg ska inte ha inverkan. Tiden kan också kortas av ändringar.Hon kanske bara vill skydda sig själv?

Önskar Volvo och deras åf kunde vara mer tydliga och ge mer exakta svar. Mycket svammel beroende på vilken åf och säljare som är ansvarig
Till mig sa säljaren att just färg var något som kunde påverka leveranstid negativt
av jek
#1249165
dfa skrev: ons 09 maj 2018, 10:47
jek skrev: tis 08 maj 2018, 23:25 Jag la till teknik pro paketet veckan innan sista datum för ändring. Och precis som du nämner, fick jag ett halvdrygt svar från ÅFs kontaktperson mot Volvo att man hamnar sist i kön. Huruvida det faktiskt stämmer vet jag inte. Hade säljaren varit det minsta osäker så hade jag aldrig gjort ändringen. Kontrollerade både via mail och tfn innan jag gjorde ändringen.
Ok men då har du det på mail från säljaren att det din ändring inte skall påverka leveranstiden?
Har det på mail. Just nu ligger det på ÅF att försöka hitta alternativa lösningar. Om vi inte kan komma överens, så blir det nog ingen bil från dom.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1249169
jek skrev:
iigloo skrev: ons 09 maj 2018, 12:22
Alank skrev:Hur gör ni med ändring i era spec? Tänkte byta färg till svart från 714 grey... På köpdagen sa försäljaren att jag kunde göra ändringar hur jag ville fram till att den går i produktion. Idag säger hon att den hamnar efter 2 månader i leveranstid... Är detta ok? någon som har bytt färg?
Färg ska inte ha inverkan. Tiden kan också kortas av ändringar.Hon kanske bara vill skydda sig själv?

Önskar Volvo och deras åf kunde vara mer tydliga och ge mer exakta svar. Mycket svammel beroende på vilken åf och säljare som är ansvarig
Till mig sa säljaren att just färg var något som kunde påverka leveranstid negativt
Och min sa tvärtom. Det är det jag menar. Verkar inte finnas någon direkt koll på vad som ändras och inte för kunden och vad konsekvensen blir.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1249739
Min leveranstid ligger kvar trots färgbyte har jag fått bekräftat. Även fått kompensation för försenad leverans.
av Vlv2018
#1251292
iigloo skrev:
Oj! Det gick snabbt!
Det har känts som en evighet. Det gör det fortfarande :)
Håller tummarna för er andra och förhoppningsvis kan de få fram bilarna tidigare än utlovat datum.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1251464
Fick du nåt prel lev datum på din orderbekrf?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 22
Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]