- tor 24 maj 2018, 14:46
#1251196
Problemet kan ju vara mycket enkelt löst. Man kan ju ha flera bilar, en Leaf till jobbpendlingen i veckan och en XC70 till helgens långresa eller husvagn/släpdrag.
Men denna suveräna lösning motverkar ju politikerna genom att ha massor av fasta skatter på fordonen som ska in även om bilen står still i veckorna och har noll i utsläpp.
Sen motverkar ju även sammhällsplanerarna genom att bebygga alla parkeringsplatser för man utgår från att ingen ska ha bil alls. när det bäste istället vore att vi har mycket fler bilar så man kan optimera mijö-nyttan för varje resa.
Lövet skrev: ↑tor 24 maj 2018, 13:11VolvoB20 skrev:Jag (och största delen av befolkningen) har inte råd att åka sprillans nytt utan åker bilar med några år på nacken.Ingen påstår att allas behov är täckt av elbilar än. Däremot är det inga problem att hitta en elbil för 150-200k längre.
Var finns en 4-5 år gammal elbil att köpa för runt 150.00 - 200.000 kr för oss som går vettig sträcka och kan dra ett släp som husvagn, hästsläp, eller släpkärra.
Du som är elbilsexpert kan kanske peka ut en sådan så jag kan köpa en sådan istället för att köpa en begagnad diesel snart.
Problemet kan ju vara mycket enkelt löst. Man kan ju ha flera bilar, en Leaf till jobbpendlingen i veckan och en XC70 till helgens långresa eller husvagn/släpdrag.
Men denna suveräna lösning motverkar ju politikerna genom att ha massor av fasta skatter på fordonen som ska in även om bilen står still i veckorna och har noll i utsläpp.
Sen motverkar ju även sammhällsplanerarna genom att bebygga alla parkeringsplatser för man utgår från att ingen ska ha bil alls. när det bäste istället vore att vi har mycket fler bilar så man kan optimera mijö-nyttan för varje resa.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.