Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eritom
#1250538
20000 spenn for dempere foran med fjær og bare shims/skiver bak??? Det er tyveri!!
Användarvisningsbild
av Eritom
#1250539
Husk at fjæra bak er like myk og bilen er lavere. Når man senker så ønsker man at bilen blir stivere for at ikke dekkene skal ta i hjulbuene eller at bilen slår nedi under...
av Hooloowoo
#1251014
Ni som monterat själva.. Är det några uppenbara fallgropar man bör se upp med? Är det mycket meck att få isär benen fram osv..? Bak antar jag man får avlasta bladet på nåt käckt vis för att få loss hela härligheten?
Användarvisningsbild
av Eritom
#1251142
Jeg brukte ca 30-60min på begge sider foran med kun muttertrekker og vanlig verktøy til hjelp.

Bak derimot... der forsøkte jeg å avlaste fjæren slik du beskriver det, men endte til slutt med å løsne alle 4 «hjørner» på nedre bærebru for å få det til... brukte vel kanskje 5 timer på begge sider bak...
av TarjeiK
#1264618
Hei.
Noen som har bilder på V90 T8 R design med 25mm eibach fjærer eller har erfaring med det. Har hørt at det ikke blir bra?
Hva blir best av 10 eller 15mm spacer på originale 20 tom ixion??
Tacksam for svar :)

Tarjei
Användarvisningsbild
av Eritom
#1264716
Hei Tarjei. Jeg kjører med disse:

https://eibachnorge.no/produkt/eibach-p ... 4-awd-2016

Hvorfor skulle ikke T8 bli bra med senkefjærer?

Mine Zito sommerhjul har ET35 i innpress med 9" bredde. Hvilke specs har disse Ixion felgene? Når jeg søker opp på Google finner jeg kun XC60 8x20" ET55... Er det 20" R design felgene har de ET47,5...
Tror en 15mm spacer ville gjort seg bra!
av TarjeiK
#1264734
Takk for svar. Bestilte 25mm eibach i dag så får vi se. Ble 10mm spacere da det så ut som 15mm ville blitt litt mye med tanke på steinsprut osv langs sidene. Blir spennende og se.
Det var bilmodecenteret som sa at heico på t8 ikke ble bra og at der er eibach som lager heico fjærene. Men Eibach Norge fiksa en kjempedeal for meg så da blir det å prøve. :)
av dollarkungen
#1278728
BiTu skrev: fre 13 apr 2018, 22:08
HitTheRoadJack skrev:Ingår montering i priset?
Nej, lät en verkstad göra det i samband med däckbyte, vet inte vad de kommer ta.
Hej, vad kostade monteringen😊?
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 27
Abs lampan lyser...

Vad kan de va för fel annars? Abs boxen? Hur […]

Som jag skrev i första inlägget så[…]

Löjliga priser XC70

Då har vi ytterligare ett exemplar för[…]

Oljeförbrukningen d5244t12

På min -16 så är den försumb[…]