Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1250142
Joakim6945 skrev:Jag rekommenderar Bilstein B6's på alla 4. Jag rekommenderar även en IPD Swaybar back och IPD HD endlinks på alla 4 också. Jag gjorde detta i somras och bilen är klistrad som en go-cart på väge. Lite stötigare blev det men blev betydligt mycket sportigare. Rekommenderas!
Jag har en för gammal bil (väldigt tidig 2007:a) för att IPDs krängningshämmare ska passa rakt av, det skulle krävas nya bakre länkarmar. Dessutom finns mig veterligen, konstigt nog, inga biffigare krängningshämmare på den svenska marknaden till P3:orna. Mejlade Elevate i USA men det föll på att frakten till Sverige skulle kosta 1700 kr, plus 2100 kr för själva krängningshämmaren :(

Jag kollade på bilstein-priserna och det var ju mycket billigare än begade 4C. Men då behöver jag lämna bort bytet av de främre fjäderbenen helt då jag inte har tillgång till fjäderkompressorer, så inklusive arbetskostnaden som tillkommer blir priset detsamma. Men jag håller alternativet öppet, beroende på vad jag får tag på i 4C-väg. Möjligen att jag hellre tar B6:orna ovan vanliga standarddämpare från Volvo.

least skrev:En bil med 4C har en fördel av att den har just 4C.
Jag kanske är dum, men varför inte byta ut de trasiga dämparna mot fungerade nya 4C?
Ett par kostar runt 500£. http://www.partsforvolvosonline.com/pro ... 8153ac39da
Nä, inte alls dumt. Jag känner till att dämparna ska gå att få tag på billigare men de gånger påståendet kommit på tal på olika forum har det alltid länkats till nätbutiker där de varit slut i lager. 13000 kr kostar det för fyra begagnade dämpare från skroten med ca 2000 mil på medan jag får det till strax under 11000 kr för fyra nya från sidan du länkar. Hade ju varit riktigt fint att behålla 4C OCH slippa köpa begagnat. Jag har aldrig hört talas om sidan förut dock, är det några du har egna erfarenheter av eller vet med säkerhet är seriösa? edit: nevermind, de hade gode bra rykte på ebay iallafall :)
av Schmoyoho
#1250977
Schmoyoho skrev: tor 17 maj 2018, 04:39 En till fråga förresten, nu när jag inte köper kompletta fjäderben så tillkommer väl även övre fjäderbenslagring, per tips jag fick i min andra tråd. Är det båda dessa jag behöver eller bara ena? Tänkte det var samma del av olika fabrikat, men olika art.nr anges som referens.

http://www.partsforvolvosonline.com/ind ... 2_532_1308
Bump... Vilken/vilka av dessa behövs? Spelar det någon roll om man väljer dessa (tredjeparts) eller volvo original tror ni?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1250986
Spring mount är ju den som har lagret i sig, den andra är ju bara fästplattan, den borde inte behöva bytas.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]