Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#1250535
Fått likande någon gång, sedan går priserna upp och ner lite då och då.
Men har iaf lyckats trycka in en kostnadsfri sportratt efter beställningen.
av Asp
#1250552
6,2%

Någon som har tips om handlare som kan ge bra rabatter till privatpersoner?

Som svar på min tidigare fråga verkar det vara conti ICE contact 2 SUV.
av UnleashFusion
#1250554
Asp skrev: sön 20 maj 2018, 10:59 6,2%

Någon som har tips om handlare som kan ge bra rabatter till privatpersoner?

Som svar på min tidigare fråga verkar det vara conti ICE contact 2 SUV.
6.2% för privatköp är helt okej, tror inte det är möjligt att få upp till 9-10% som privat, dock om du kan få den till 7% eller högre är ju alltid ett plus för dig, testa förhandla med säljaren
Användarvisningsbild
av betterlead
#1250656
Troligen därför att företag köper fler än en bil till sina anställda som vill ha förmånsbil. (Ramavtal) Är man småföretagare och behöver endast en bil, går man med i en organisation som förhandlar fram ett liknande avtal åt sina medlemmar. Många bäckar små...
av Lövet
#1250675
janischka skrev:Varför är det högre rabatt när man köper som företagare jämfört med privatperson?
För att en företagskund är mer värd en privatkund i rena pengar för märket och återförsäljaren. Företagskunder byter bil statistiskt oftare (36 mån istället för 60 mån i genomsnitt) samt är mer lojala mot märkesverkstaden under ägandetiden.
av Asp
#1261850
Ok till slut har jag gjort affär. Frun gav med sig och insåg att det kanske var bättre att köpa en ”normal” förstabil och kanske komplettera med en mindre helelektrisk bil som andrabil.

Så idag har jag hämtat en XC60 T5.

Funderar lite om det är en MY18 eller MY19 står att den är tillverkad 2018-05.

Tack för hjälpen med alla mina dumma frågor.
av Asp
#1261851
Nu får jag väl börja hänga på nått Renault Zoe eller Nissan Leaf forum... vad tror ni vilken fungerar bäst i - 30.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1261881
Asp skrev: fre 27 jul 2018, 21:02 Nu får jag väl börja hänga på nått Renault Zoe eller Nissan Leaf forum... vad tror ni vilken fungerar bäst i - 30.
Har inget direkt bra svar på det, men till Leaf ska det visst kunna gå att styra tex värmaren via mobilen. Den är dessutom lite större än Zoe.
Sen finns ju Hyundai Ioniq Electric som är ännu lite större.
Vill minnas att någon forummedlem som bor i norra Sverige har en Ioniq.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]