Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
#1250551
I morse 2018 05 20, var det ett antal inlägg från någon skurk som ville sälja falska ID-handlingar. Dom brukar återkomma här och på andra forum några gånger om året. Dom flesta på det här forumet har säkert sett dom?
På det förra forumet fanns en enkel "knapp" att trycka på om det var sådana inlägg eller annat som man ville uppmärksamma någon moderator på. Man trycke där och det "plingade till" (förmodar jag?) i varje moderators dator. Jag sökte febrilt efter motsvarande knapp här på det nya forumet men jag hittade inget. Nu är inläggen bortrensade, men hur gör man nästa gång dom kommer igen? Var är knappen?
Sådana här inlägg kommer garanterat tillbaka eftersom det finns mycket pengar att tjäna på detta. Och företeelsen finns inte bara i vårat land. Den är väl utbredd över jorden och finns överallt där det finns internet.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1250556
Rådlös skrev:I morse 2018 05 20, var det ett antal inlägg från någon skurk som ville sälja falska ID-handlingar. Dom brukar återkomma här och på andra forum några gånger om året. Dom flesta på det här forumet har säkert sett dom?
På det förra forumet fanns en enkel "knapp" att trycka på om det var sådana inlägg eller annat som man ville uppmärksamma någon moderator på. Man trycke där och det "plingade till" (förmodar jag?) i varje moderators dator. Jag sökte febrilt efter motsvarande knapp här på det nya forumet men jag hittade inget. Nu är inläggen bortrensade, men hur gör man nästa gång dom kommer igen? Var är knappen?
Sådana här inlägg kommer garanterat tillbaka eftersom det finns mycket pengar att tjäna på detta. Och företeelsen finns inte bara i vårat land. Den är väl utbredd över jorden och finns överallt där det finns internet.
Tryck på kugghjulet... :-)
Screenshot_20180520-113334.jpg
Screenshot_20180520-113334.jpg (33.72 KiB) Visad 4131 gånger
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1250557
Man hoppas ju att det polisanmäls.


/M
av Rådlös
#1250563
Bra! Tack då vet jag till nästa gång.
Magnus-B: Jag har gjort en polisanmälan, men det är flera år sedan. Kanske 4 eller 5 (?). Det var ett lika dant inlägg, ungefär som det i morse. "Snabbt som attan" gjorde jag en utskrift på allt och lämnade till polisen. Så detta är allmänt känt. Ibland kan man se i media att polisen beklagar sig över att det är internationella ligor som håller på med detta och dom är svåra att komma åt. Lyckas dom ta någon grupp som håller på med det, så finns det genast andra som tar över verksamheten. Och i våra tider med hela befolkningsgrupper som förflyttar sig (legalt eller illegalt, jag tar inte ställning) över länderna så finns det en marknad för detta.
Jag har också gjort den reflektionen och det påpekade jag för polisen, att på ett bilforum som detta har 99,99% av alla debattörer här redan ett äkta gällande körkort. Så varför skulle någon köpa ett falskt när man redan har ett äkta?
Användarvisningsbild
av SRT
#1250584
Finns alltid folk som lockas av att vandra den olagliga vägen med t ex falska körkort och id-kort samt pass precis som de som svarat på bluffmejl om att lämna sitt kontonummer samt personuppgifter för penningtransaktioner från någon avlägsen världsdel när man i sin tur blivit lovad att få hundratusentals kronor för besväret i retur där de som lockats och blivit blåsta då skriker rakt ut om hur dumma folk är som luras.Så i våra tider med befolkningsgrupper som förflyttar sig (legalt och illegalt, jag tar ställning) så ökar naturligtvis även denna form av identitets förfalskningar.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]