- mån 14 maj 2018, 10:52
#1249704
Sedan har försäkringsbolagen en "egen" tolkning, med förkärlek att ge bägge fordonen lika skuld när det krockas i en cirkulationsplats. Dom anser att man inte ska köra fortare än att du ska kunna stanna för att det är en högre risk i en cirkulationsplats. Det var något i den stilen en arbetskollega fick till svar när han körde enligt Joel 80' bild. Det blev 50-50 i skuldfrågan. Detta då enligt försäkringsbolaget!
svergie2 skrev:För att undvika olyckan som illustreras I din bild Joel så lärde min trafikskola mig när jag tog körkortet I september att man ska gå ut och blockera det yttre körfältet. Se den blåa linjen. :)Så fick jag också lära mig när jag tog körkort på 70-talet. Sedan ändras det hit och dit. Men jag gör fortfarande så. Det har än så länge inte gjort att jag krockat i en cirkulationsplats. Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Sedan har försäkringsbolagen en "egen" tolkning, med förkärlek att ge bägge fordonen lika skuld när det krockas i en cirkulationsplats. Dom anser att man inte ska köra fortare än att du ska kunna stanna för att det är en högre risk i en cirkulationsplats. Det var något i den stilen en arbetskollega fick till svar när han körde enligt Joel 80' bild. Det blev 50-50 i skuldfrågan. Detta då enligt försäkringsbolaget!
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp