Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1249897
Och där vände dieselbil försäljningen upp igen. Tandlöst förslag

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av joel80
#1249963
Vet inte var du får dina siffror ifrån.. eller var det bara nån liten spekulation?
I april i år var dieselandelen 39,3 procent jämfört med 52,9 procent april förra året. Det lutar inte åt att det vänder upp igen, möjligen att det tillfälligt under maj och juni kan bli en svag ökning (fast inte jämfört med förra året) då bilfirmor försöker leverera så många dieslar som möjligt till kunderna innan juli och bonus - malus. Efter det får vi kanske se ytterligare ett hack ner i dieselandelen.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1249964
Synd om de som "paniksålt" sin dieselbil. Men jag har skrivit förut, "Sitt still i båten" till man ser ett skarpt förslag, och hur det påverkar vardagen. ;-)
Användarvisningsbild
av joel80
#1249970
Vet inte hur många som paniksålt.. Men många har kanske passat på att byta nu innan priserna gått ner så mycket... Om det nu var rätt eller fel beslut får vi väl se om nått år... Alltså om värdet gått ner ännu mer.
av Malmstroem
#1249971
Att byta till en ny bil för att den gamla tappar i värde är väldigt sällan en god ide. Den nya brukar tappa ännu mer i värde...

Men vill man lura sig själv för att få köpa ny bil så kan man. Jag använde själv liknande argumentation när jag bytt till nuvarande XC90. :oops:
Användarvisningsbild
av Derank
#1249981
att byta bil lönar sig aldrig oavsett, det är ju bara en ursäkt för att få byta, det är som min granne som köpte en ny XC70 får någar år sedan föra tt han s S70 drog så mycket soppa........................jomenvisst....att han sedan fick lägga 350k glömde han bort
Användarvisningsbild
av joel80
#1250026
De som bytt kanske bytt från diesel till bensin, och inte till nyare...
Men sen är det ju alltid fint med nya argument för att kunna köpa nyare bil. ;)
av Lövet
#1250028
Skiftet är redan här. Nya S60 kommer inte med dieselmotorer.
https://www.motor1.com/news/242185/volv ... l-engines/
Användarvisningsbild
av joel80
#1250041
:D
Jag ger det 7 år till innan de släpper första "vanliga" modellen som inte kan fås med vare sig bensin eller dieselmotor! År 2025! ;)
Användarvisningsbild
av joel80
#1250112
Trycker på elbilar och hybrider är betydligt högre än vad tillverkarna kan tillgodose nu.
Att man inte sett det här komma... suck.
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... ljas-igen/
lFera biltillverkare verkar vara tagna på sängen över efterfrågan på elbilar och laddhybrider. Vi har tidigare skrivit om hur till exempel Volvoköpare som är på jakt efter laddhybridversionen av suven XC60 inte får sin bil levererad förrän vid årrskiftet – alltså en väntetid på åtta månader.

Nu uppger Volkswagen att orderböckerna för laddhybriden Golf GTE stängs – fabriken kan helt enkelt inte möta efterfrågan.

"Det stämmer att vi just nu inte tar upp några nybeställningar av Golf GTE eftersom vi har sålt slut på de bilar vi har fått tilldelade", säger Marcus Thomasfolk, informationschef på Volkswagengruppen i Sverige, till Recharge.
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 34
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]