Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1248219
Hej
Har en Limousine- 97 7-sitsig, med ingen fungerande ventilation i passagerardelen. Behöver hjälp med elscheman. Har ringt Yngve Nilssons karosseri i Laholm, som gjorde bilen, men de har inga scheman kvar, utan hänvisade till Volvo, som hade konstruktionsansvaret. Har via kontakter på Volvo, som jobbat på specialbilsavdelningen, fått dem att söka i sitt digitala arkiv, men de har inte hittat något. Är det någon bland Jag Rullars medlemmar, som har arbetat med dessa bilar och kan hjälpa mig i felsökningen på något sätt antingen rent handgripligt hur ventilationssytemet är uppbyggt eller har scheman.
Tacksam för all hjälp.
Roland Mattsson tel 070/ 546 2206
#1250125
frasse4 skrev: tis 15 maj 2018, 20:04 Är det samma system som i executive med separat fläkt i bagaget? Då har jag nog lite info
Tack för svaret, men nej, tyvärr inte. Denna har bara två småfläktar (till vad?) placerade i respektive sidobalja bagaget och inte något eget ventilationsaggregat med kyla, som executiven.
#1250129
S80_140HK skrev: sön 13 maj 2018, 11:21 Hej.

Vet inte om det här kan vara till någon hjälp?

http://www.pukema.com/limo/limo2/Volvo940960limo6.html

Bläddra runt där så ser du diverse säkrings och reläplaceringar.
Hej
Tack för informationen, speciellt funktionsbeskrivningarna om hur reglagen fungerar. Nu har jag hittat säkrings- och relälådan för de extra limousinfunktionerna. På denna bilen sitter den bak förarstolen på väggen mot passagerarutrymmet. Man skulle dock behöva en beskrivning hur ventilationssystemet i passagerardelen arbetar och helst elscheman. Vet du någon som kan något om detta?
#1250228
S80_140HK skrev: tor 17 maj 2018, 09:48 Tyvärr har jag ingen mer information :-( Jag har nyligen köpt en 940 Limousine, men den har inga såna här finesser alls. Jag kan höra med honom som jag köpte min limo av, han har lite av en fetisch när det gäller udda Volvos.
Ja, vill du göra detta, är jag tacksam.
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!