Volvo XC40 (18-), C40 (22-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jek
#1248703
iigloo skrev: sön 06 maj 2018, 16:13 Är det någon som gjort ändringar i beställningen och fått kortare eller längre leveranstid?
Gjorde misstaget att göra tillägg och fick leveranstiden förskjuten med 4 månader :(
Detta efter att jag kollat med ÅF som "garanterat" att det inte skulle påverka, tji fick jag.
Försökte återställa ordern till ursprunget, men det påverkade inte den förskjutna leveranstiden.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248797
jek skrev:
iigloo skrev: sön 06 maj 2018, 16:13 Är det någon som gjort ändringar i beställningen och fått kortare eller längre leveranstid?
Gjorde misstaget att göra tillägg och fick leveranstiden förskjuten med 4 månader :(
Detta efter att jag kollat med ÅF som "garanterat" att det inte skulle påverka, tji fick jag.
Försökte återställa ordern till ursprunget, men det påverkade inte den förskjutna leveranstiden.
Vad var det för ändringar du gjorde?
Du ramlade alltså ur kön och din bil hamnade sist igen?
av jek
#1248834
Jag la till teknik pro paketet veckan innan sista datum för ändring. Och precis som du nämner, fick jag ett halvdrygt svar från ÅFs kontaktperson mot Volvo att man hamnar sist i kön. Huruvida det faktiskt stämmer vet jag inte. Hade säljaren varit det minsta osäker så hade jag aldrig gjort ändringen. Kontrollerade både via mail och tfn innan jag gjorde ändringen.
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248841
Då tycker jag att du ska ta det vidare. Kolla med säljchefen, huvudkontoret för åf, mrf, konsumentvägledningen i din kommun.
av dfa
#1248874
jek skrev: tis 08 maj 2018, 23:25 Jag la till teknik pro paketet veckan innan sista datum för ändring. Och precis som du nämner, fick jag ett halvdrygt svar från ÅFs kontaktperson mot Volvo att man hamnar sist i kön. Huruvida det faktiskt stämmer vet jag inte. Hade säljaren varit det minsta osäker så hade jag aldrig gjort ändringen. Kontrollerade både via mail och tfn innan jag gjorde ändringen.
Ok men då har du det på mail från säljaren att det din ändring inte skall påverka leveranstiden?
av Alank
#1248875
Hur gör ni med ändring i era spec? Tänkte byta färg till svart från 714 grey... På köpdagen sa försäljaren att jag kunde göra ändringar hur jag ville fram till att den går i produktion. Idag säger hon att den hamnar efter 2 månader i leveranstid... Är detta ok? någon som har bytt färg?
Användarvisningsbild
av iigloo
#1248896
Alank skrev:Hur gör ni med ändring i era spec? Tänkte byta färg till svart från 714 grey... På köpdagen sa försäljaren att jag kunde göra ändringar hur jag ville fram till att den går i produktion. Idag säger hon att den hamnar efter 2 månader i leveranstid... Är detta ok? någon som har bytt färg?
Färg ska inte ha inverkan. Tiden kan också kortas av ändringar.Hon kanske bara vill skydda sig själv?

Önskar Volvo och deras åf kunde vara mer tydliga och ge mer exakta svar. Mycket svammel beroende på vilken åf och säljare som är ansvarig
av Alank
#1248898
Tack för svar =)

Bytte till svart.. spelar egentligen ingen roll om den blir försenad för min del. Ville egentligen ha den till denna sommar, får väl bli till nästa =) Med brenten på cirka 77 usd/fat så just nu så hoppas jag på ett billigare bensinpris till januari
av fredo81
#1248910
Jag har läst någonstanns att de har problem med leveranstiden för bilar med "Strålkastare Dynamisk LED", det kan förklara varför din bil nu tar längre tid att få.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 22
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]