Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1246328
Var och tittade på V60n i showroomet här i Stockholm för några veckor sen. Snygg front (gillar verkligen *60-lyktorna, där Tors hammare går utanför lyktan) och snygga Inscription-fälgar, i övrigt kändes den inte så wow-ig som jag hoppats. Bagaget ser tydligt mindre ut än V90 men den vinner förstås en del på den mer raka bakluckan vilket ju var väntat. Skulle tydligen dröja framåt hösten med R-design sa säljaren, de hade fullt sjå med att peta ut så många kärror som möjligt nu innan 1 juli.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1246796
Hoppsan, där kom första V60 av bandet. :)

Ser ut som Michelin-däck på 17-tummarna eller ser jag fel? Trodde det var Pirelli som gällde för Volvo... Är det någon som vet vad det är för däck?

Bild

Källa:
av UnleashFusion
#1246804
Det är antingen Michellin Primacy 3 eller möjligtvis den nyare gen. primacy 4, på dom 17'fälgar**
när man kommer upp till 18', 19' samt 20' tror jag det var bridgestone något.
Användarvisningsbild
av mikeman
#1246870
Den såg riktigt snygg ut där på bandet... :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1246872
Ja, den där ser inte dum ut. Fronten hade gärna kunnat få vara lite... Högre? Nosen ser så "tunn" ut, man hade kunnat bygga på ytterligare en läpp eller förstora något i mittendelen.
Ang däck, jag har 19" på min V90, kom med Michelin PS4.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1246896
Det var minsann ingen toppversion man startade med iaf
För övrigt kör volvo med continental, pirelli och michelin. Ett tag också bridgestone, lite oklart om det fortfarande är så.
av UnleashFusion
#1246920
syns direkt att det är momentum edition(pga. svarta listerna runt dörrarna) samt inget dimljus i fronten, denim blue metallic och vad det är för paket och extra tillval är det svårt och säga :P
Användarvisningsbild
av Derank
#1246925
dimljus fram måste väl endå vara skippat numera el? onödigare options får man ju leta efter
av UnleashFusion
#1246929
Derank skrev: fre 27 apr 2018, 18:15 dimljus fram måste väl endå vara skippat numera el? onödigare options får man ju leta efter
standard när man går på momentum advance/pro edition annars 1900kr ifall man är på momentum edition..
men som du själv säger, jag ser verkligen ingen användning av dimljuset överhuvudtaget, min v70 från 2010, inte använt någonsin.. använder positionsljuset mer än dimljuset varje dag(på dagen, när vädret tillåter)
Användarvisningsbild
av Derank
#1246931
ok, annars ser bilen jäkligt bra ut tycker jag, proportionerna ser ljusår bättre ut än v90in, v60 ska jag helt klart in och kolla på när den kommer till ÅF, kan bli ett byte i år om det vill sig illa.
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 42

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]