Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av phantomblot
#1246513
Min bil er også slik. De fleste ganger kommer det alt for varm luft inn i kupeen. Igår var det 32 grader ved nakkestøtten (målt med egen temperatursonde).

Jeg klare ikke se noe mønster i når det skjer, men i det siste skjer det stort sett hele tiden. Kald luft i fotbrønnen, varm luft oppe, motsatt av hva termodynamikken ville si var fornuftig måte å få jevn kupetemperatur på.

Har vært hos ÅF to ganger. De sier dette er normal oppførsel. En tekniker satt altså i bilen og så med egne øyne at det var 26 grader i kupeen etter 40 min, med klima innstilt på 18, og si "dette er slik det skal være".

Så her blir det nok forbrukerklage og krav om heving.
av phantomblot
#1271432
Jeg har akkurat oppdatert all SW på min V90, og fortsatt er det slik at kupé temp kan gå opp i 30 grader selv om klimanlegget er satt til 18 grader.

Dette skjer bare når bensinmotoren går (T8), og det kommer veldig varm luft fra kanalene i dashbordet, men ingenting i fotbrønner eller frontrute.
av magnik
#1271615
Jag har också upplevt problem med klimat, framför allt att det tagit lång tid att värma upp/kyla ner till den temperatur jag ställt in. När jag tyckte att det knappt blåste något alls så ställde jag upp fläkten något steg och det funkar betydligt bättre nu. Tidigare bilar skötte om det där själva och drog på fläkten på fullt om det behövdes, men som jag förstått det så behöver man själv sätta läget på fläkten för att den ska gå högre än 3'an som var förinställt. Hur skumt som helst är det ju, men nu funkar det iaf...
av phantomblot
#1272435
30 grader i bilen igjen (10 grader ute). Autoklima og vifte på 3.

Om jeg stopper bilen og starter den etter et par minutter, går temp til 18 slik innstilt.
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]