Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av danielh1025
#1245202
Fick ett pris på 3700;- för polering och vaxning av min svarta XC60. Dom uppskattade jobbet till 8h och påstod sig vara väldigt noggranna med detaljer och utrymmen som kanske inte normalt poleras såsom innanför dörrarna och bakom handtagen. Vaxet dom applicerar skulle vara något dyrt italienskt med upp till 12mån hållbarhet.

Nu är min fråga, är detta ett ok pris? Vad betalar ni som inte gör det själv?
av Lövet
#1245218
För bara polering och vax betalade jag 1500kr sist och då var det ändå Stockholm.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1245227
Prisvärt? Njae, inte direkt... Bättre att köpa via Let´s deal? 8-)
Sen att det håller i 12 månader? Det ska man nog ta med en rejäl näve salt.
av douglinds
#1246226
Nu är jag "amatör" men bara en "riktigt" tvätt för mig tar närmare 3 timmar, poleringen tar nog bara den minst 8 timmar. Med allt småplock emellan så landar det ofta på två fulla dagar. Blir säkert helt okej, men om man är lite mer insatt i det förstår man varför vissa firmor tar 8000:- och vissa 3000:-
Användarvisningsbild
av Derank
#1246269
douglinds skrev:Nu är jag "amatör" men bara en "riktigt" tvätt för mig tar närmare 3 timmar, poleringen tar nog bara den minst 8 timmar. Med allt småplock emellan så landar det ofta på två fulla dagar. Blir säkert helt okej, men om man är lite mer insatt i det förstår man varför vissa firmor tar 8000:- och vissa 3000:-
En inkörd Rekonda re gör 2 helrekonder per dag. Du kan inte jämföra en firma och när du själv står i garaget 20 timmar .

Och de som Rekondar år större bilfirmor fpr göra minst 4 bilar om dagen.

Hade 1900sek per bil från bilbolaget för 12 år sedan. Då förstår du att man måste göra några per dag.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

av douglinds
#1246327
Derank skrev: tis 24 apr 2018, 06:07
douglinds skrev:Nu är jag "amatör" men bara en "riktigt" tvätt för mig tar närmare 3 timmar, poleringen tar nog bara den minst 8 timmar. Med allt småplock emellan så landar det ofta på två fulla dagar. Blir säkert helt okej, men om man är lite mer insatt i det förstår man varför vissa firmor tar 8000:- och vissa 3000:-
En inkörd Rekonda re gör 2 helrekonder per dag. Du kan inte jämföra en firma och när du själv står i garaget 20 timmar .

Och de som Rekondar år större bilfirmor fpr göra minst 4 bilar om dagen.

Hade 1900sek per bil från bilbolaget för 12 år sedan. Då förstår du att man måste göra några per dag.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk
Jo precis, men det är ju det jag menar. Hur noggrann kan man vara när man bara har 4 timmar på sig?

Jag klandrar dem inte något öht, de gör de bästa de kan med den tiden de får, men 4 timmar är alldeles för lite egentligen, därför tas det genvägar på nåt vänster hur man än vrider och vänder på det. Är bilen inte perfekt efter 4 tim, då är det som det är. Medans någon som håller på som "hobby" kan hålla på tills bilen är perfekt.
av FilipDjurberg
#1250524
En polering 2-3 steg inkl wax m.m ska ta minst 15 timmar att göra. Jag polerar mycket svart och erbjuder även typer av skydd. Senaste var en XC90 som vi la 24h på sammmanlagt inkl insidan som fick sig en rejäl behandling. Det låter billigt med 3700 inkl moms. Beroende på produkter kontra resultat.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]