Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
#1246279
slapshot33 skrev:När man är inne på bygg din Volvo och väljer nappa läder Amber RC20 så kan man inte samtidigt välja svart tak men på bilderna ser det ut som svart tak när man väljer klädseln. Någon som vet om RC20 klädseln alltid kommer med svart tak? Annars känns det som en skaplig bugg i bygg din Volvo appen & nätet. Såg en bild på nätet från USA på en S90 och den hade ljust tak med amber klädsel så blev lite konfunderad :-/
När 90-serien lanserades (och ett tag framåt) så kom Amber med ljust tak och med svart tak som tillägg. Därefter ändrade man till svart tak som standard (vilket jag vill minnas även gäller USA), så därav att du säkert hittar lite bilder med ljust tak. Helt klart snyggare med svart tak till alla klädselvarianter förutom den ljusa! :-)
av PuffPuff
#1246886
Beställde i vecka 12 en XC60 T5 AWD Inscription (Maple Brown, WA00, sportratt, panoramatak) med första preliminär leverans v.25. Bilen är MY19 och leveransdatumet flyttades fram till v.21 för någon vecka sedan (om någon i forumet för statistik). På Minvolvo står att det inte finns någon instruktionsbok publicerad för årsmodellen än så antar att MY19 inte börjat produceras än? Någon som vet när?
Användarvisningsbild
av betterlead
#1246891
Enligt tämligen säker källa, startade produktionen av XC60 T8 MY19 denna vecka. Kanske gäller det alla MY19 och därmed även T5:an.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1246915
då kanske man kan få en leveransvecka i på minvolvo snart, ännu är det vara vagt sagt november.
Användarvisningsbild
av Snowie
#1246971
Bra lång leverans om man bara söker på Volvo leverans generellt.
IMG_1670.JPG
IMG_1670.JPG (39.36 KiB) Visad 1130 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stromsec
#1247064
betterlead skrev:Enligt tämligen säker källa, startade produktionen av XC60 T8 MY19 denna vecka. Kanske gäller det alla MY19 och därmed även T5:an.
Fick mail från Volvo idag att min XC60 T8 R-Design MY19 är färdig i fabrikBild. Lev datum har nu ändrats från vecka 21 till 20!
Beställde 27nov.... Men snart så har man denBild


Sent from my H8324 using Tapatalk

Användarvisningsbild
av betterlead
#1247086
Wow! Häftigt. Du måste vara en av de första som får en MY19 T8.
Jag beställde min den 14 dec. Det kanske närmar sig för mig också...
av Tjalle
#1247166
Är det vanligt att volvo återförsäljaren tar betalt för att ta emot bilen och ställer den i ordning innan den lämnas ut till kund ? Andra bilmärken jag köpt har det aldrig varit prat om någon sådan extraavgift. Min försäljare har lagt på 6000 för detta. Det är inget som skall eftermonteras utan det handlar bara om tvätt och papperarbete
av zsh
#1247171
stromsec skrev: lör 28 apr 2018, 20:05
betterlead skrev:Enligt tämligen säker källa, startade produktionen av XC60 T8 MY19 denna vecka. Kanske gäller det alla MY19 och därmed även T5:an.
Fick mail från Volvo idag att min XC60 T8 R-Design MY19 är färdig i fabrikBild. Lev datum har nu ändrats från vecka 21 till 20!
Beställde 27nov.... Men snart så har man denBild


Sent from my H8324 using Tapatalk
Bite me! :mad:
Användarvisningsbild
av Snowie
#1247173
Tjalle skrev:Är det vanligt att volvo återförsäljaren tar betalt för att ta emot bilen och ställer den i ordning innan den lämnas ut till kund ? Andra bilmärken jag köpt har det aldrig varit prat om någon sådan extraavgift. Min försäljare har lagt på 6000 för detta. Det är inget som skall eftermonteras utan det handlar bara om tvätt och papperarbete
exp.kostnad 400kr för min del.
  • 1
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 225
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!