Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kingcool
#1245763
slapshot33 skrev:Beställde en XC60 AWD T5 inscription crystal white med amber RC20 klädsel och 20” sommar + vinterhjul samt Teknik pro, Klimat Pro, Lounge Pro,BW, panoramatak, semi automatiskt drag etc, etc...det jag inte fick med vid beställningen var sportratt. Bestäälde på en Onsdag och veckan efter ville jag lägga till sportratt. Igår ringde säljaren och sa att min bil blivit låst för ändringar redan samma helg som bilen beställdes och innan jag ens hade fått bilordernummret. Fördelen är att bilen ser ut att bli levererad före 1/7 vilket jag inte trodde när jag beställde 12/4. Segt med sportratten men är det någon som vet vad det kostar att eftermontera?
Förmodligen så att säljaren haft en bil beställd sen innan som han/hon sen byggt på dina tillval på, därav den tidigare leveransen och snävare ändringstiden.
av UnleashFusion
#1245765
Kingcool skrev: lör 21 apr 2018, 12:51
slapshot33 skrev:Beställde en XC60 AWD T5 inscription crystal white med amber RC20 klädsel och 20” sommar + vinterhjul samt Teknik pro, Klimat Pro, Lounge Pro,BW, panoramatak, semi automatiskt drag etc, etc...det jag inte fick med vid beställningen var sportratt. Bestäälde på en Onsdag och veckan efter ville jag lägga till sportratt. Igår ringde säljaren och sa att min bil blivit låst för ändringar redan samma helg som bilen beställdes och innan jag ens hade fått bilordernummret. Fördelen är att bilen ser ut att bli levererad före 1/7 vilket jag inte trodde när jag beställde 12/4. Segt med sportratten men är det någon som vet vad det kostar att eftermontera?
Förmodligen så att säljaren haft en bil beställd sen innan som han/hon sen byggt på dina tillval på, därav den tidigare leveransen och snävare ändringstiden.
Bilia har det ifall du vill eftermontera.. men inte billigt : https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... assar-till

oklart ifall bilia har en annan variant fast utan växelpaddlar(bör bli 2-3tusen kr billigare än denna ovan) -du kan ringa deras support och fråga om så är fallet.
av Long
#1245815
Mitt allra första inlägg på forumet! :-D

Den 16:e april beställde jag en XC60 T5 AWD Inscription i Pine Grey, se nedan för mer info om konfiguration. Igår (20:e april) fick jag ett email om att den kommit in på minvolvo.se. Preliminär leverans vecka 24. Håller tummarna för att den hinner reggas före 1 juli!

Jobbar på Volvo och får ca 13% rabatt på bilköpet, men räknar man in AWD- och vinterhjulskampanj så landar den totala rabatten på ca 14.5%.

XC60 T5 AWD Inscription MY19
- Pine Grey
- Teknikpaket (lilla)
- Klimatpaket med VOC
- Parkeringskamera 360º
- Intellisafe Surround
- In/ut speglar automatisk avbländning
- Mörkt tonade rutor
- Bränsletank 71l
- Infällbart drag
- 19" Diamond Cut vinterhjul
av slapshot33
#1245844
UnleashFusion skrev: lör 21 apr 2018, 13:00
Kingcool skrev: lör 21 apr 2018, 12:51
slapshot33 skrev:Beställde en XC60 AWD T5 inscription crystal white med amber RC20 klädsel och 20” sommar + vinterhjul samt Teknik pro, Klimat Pro, Lounge Pro,BW, panoramatak, semi automatiskt drag etc, etc...det jag inte fick med vid beställningen var sportratt. Bestäälde på en Onsdag och veckan efter ville jag lägga till sportratt. Igår ringde säljaren och sa att min bil blivit låst för ändringar redan samma helg som bilen beställdes och innan jag ens hade fått bilordernummret. Fördelen är att bilen ser ut att bli levererad före 1/7 vilket jag inte trodde när jag beställde 12/4. Segt med sportratten men är det någon som vet vad det kostar att eftermontera?
Förmodligen så att säljaren haft en bil beställd sen innan som han/hon sen byggt på dina tillval på, därav den tidigare leveransen och snävare ändringstiden.
Bilia har det ifall du vill eftermontera.. men inte billigt : https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... assar-till

oklart ifall bilia har en annan variant fast utan växelpaddlar(bör bli 2-3tusen kr billigare än denna ovan) -du kan ringa deras support och fråga om så är fallet.
Tack för info, får se vad jag hittar på med ratten :-)
av slapshot33
#1245847
När man är inne på bygg din Volvo och väljer nappa läder Amber RC20 så kan man inte samtidigt välja svart tak men på bilderna ser det ut som svart tak när man väljer klädseln. Någon som vet om RC20 klädseln alltid kommer med svart tak? Annars känns det som en skaplig bugg i bygg din Volvo appen & nätet. Såg en bild på nätet från USA på en S90 och den hade ljust tak med amber klädsel så blev lite konfunderad :-/
av UnleashFusion
#1245861
slapshot33 skrev: lör 21 apr 2018, 20:04 När man är inne på bygg din Volvo och väljer nappa läder Amber RC20 så kan man inte samtidigt välja svart tak men på bilderna ser det ut som svart tak när man väljer klädseln. Någon som vet om RC20 klädseln alltid kommer med svart tak? Annars känns det som en skaplig bugg i bygg din Volvo appen & nätet. Såg en bild på nätet från USA på en S90 och den hade ljust tak med amber klädsel så blev lite konfunderad :-/
så som jag uppfattat från deras hemsida(volvocars), så får amberklädsel alltid charcoal/svarttak.

citerar rakt av från volvocars-info
Enastående fint läder som producerats hållbart, med minimalt miljöpåverkande infärgningsteknik som ger en tålig finish. Minimalt med lack har använts. Resultatet är en naturlig look som åldras med skönhet. De perforerade styckena ger en kontrasteffekt och förbättrar ventilationen.

Klädsel: Amber
Interiör: Charcoal
Innertak Charcoal
Stolar: Ventilerade komfortstolar
gäller detsamma som med den vanliga läderklädsel
av UnleashFusion
#1245874
haha, well.. Jag HOPPAS att man får det som dom själva utlovat vore ju surt om man inte fick det(går ju inte heller att eftermontera) men samtidigt vill man ju inte heller betala extra 2900kr för något som är standard för själva klädseln som nämndes, då kan man ju liksom ha lagt det på tex. sportratt och något extra lapparna :P
Användarvisningsbild
av Snowie
#1246230
Nu har man lagt till sportratten i beställningen.

Självfallet sprang man förbi volvos uppsamlingplats å nu är frågan om man inte skulle byta till amber intregören. Å dessutom få de svarta innertaket :)

Hur tror ni amber intregören blir efter något år?
IMG_1642.JPG
IMG_1642.JPG (219.73 KiB) Visad 913 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av fragge
#1246256
Snowie skrev: Hur tror ni amber intregören blir efter något år?
Så länge du har jeansförbud i bilen och smörjer den så ser den nog bra ut, annars inte så kul.
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 225

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]