Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1245478
Tog mig för att kolla vad det skulle kosta med en fjärrstartsnyckel och ny anpassad mjukvara till min tidsstyrda dieselvärmare. Jag har inte VOC så jag tänkte att det kunde vara en enkel uppdatering för att öka användbarheten. Bra Bil begärde drygt sextusen för nyckel, programvara och ”jobb”. Jag tyckte inte det lät rimligt och lät bli att beställa. Vad tycker ni? Är det värt dom pengarna att kunna fjärrstarta direkt med nyckeln?


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1245485
Kriegarn skrev:Tog mig för att kolla vad det skulle kosta med en fjärrstartsnyckel och ny anpassad mjukvara till min tidsstyrda dieselvärmare. Jag har inte VOC så jag tänkte att det kunde vara en enkel uppdatering för att öka användbarheten. Bra Bil begärde drygt sextusen för nyckel, programvara och ”jobb”. Jag tyckte inte det lät rimligt och lät bli att beställa. Vad tycker ni? Är det värt dom pengarna att kunna fjärrstarta direkt med nyckeln?


Skickat från min iPad med Tapatalk
Jag tycker inte det. Går lika bra att använda timern.
#1245487
finns eftermarknad som du pluggar in i OBD uttaget och använder din orginalnyckel att starta värmaren med, funkar klockrent, kostar ca 1500sek, har inet länken i skallen just nu men finns trådar om det här på jagrullar.
#1245492
Derank skrev:finns eftermarknad som du pluggar in i OBD uttaget och använder din orginalnyckel att starta värmaren med, funkar klockrent, kostar ca 1500sek, har inet länken i skallen just nu men finns trådar om det här på jagrullar.
Tack för tipset! Kunde väl tänka mig att det fanns några bra alternativ.


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1245499
Kriegarn skrev:
Derank skrev:finns eftermarknad som du pluggar in i OBD uttaget och använder din orginalnyckel att starta värmaren med, funkar klockrent, kostar ca 1500sek, har inet länken i skallen just nu men finns trådar om det här på jagrullar.
Tack för tipset! Kunde väl tänka mig att det fanns några bra alternativ.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nu har jag hittat lösningen;
Autoplugin Key-V2, kostar bara 157€. Ganska stor skillnad mot 6000 SEK.

Stort tack för hjälpen!


Skickat från min iPad med Tapatalk
#1245539
Om du menar fjärrstart av värmaren genom att hålla knappen för ledbelysning på den vanliga fjärrnyckeln (PCC) intryckt, en funktion som finns från början på den 2016 som vi köpte, så kan man lägga till den funktionen även med den befintliga nyckeln. Det går i alla fall på min 2012:a. Det som inte fungerar då är möjligheten att kontrollera på PCC om värmaren är igång. För att det ska fungera krävs en nyare nyckel till bilen.
Nu har jag Volvo on Call, så jag har inte brytt mig om att få pris på det här tillägget (31373062) till min bil. Skulle jag kanske - kan vara intressant att jämföra.
Senast redigerad av 1 apersson850, redigerad totalt 0 gånger.
#1245550
Hej, vi gick ihop några på jobbet och beställde detta för länge sedan. (bilar som saknade VOC)
Har för mig vi fick ner priset rejält - så de har nog rätt bra TB på den prylen.

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]