Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Snowie
#1244824
@LaserJet, ja provkörningen var rätt rolig :)
enda volvon som jag har kört som är roligare är V60 polestar, de 350hk känns som betydligt mer.
av Ice71
#1244858
Beställde i fredags. Beräknad leverans v. 25.
Var lite snabbare än nuvarande bil. 😊👍
Spänd förväntan.
Användarvisningsbild
av janischka
#1244908
Ice71 skrev:Beställde i fredags. Beräknad leverans v. 25.
Var lite snabbare än nuvarande bil. BildBild
Spänd förväntan.
Nice!
Vad beställde du?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Ice71
#1244941
janischka skrev: mån 16 apr 2018, 22:56
Ice71 skrev:Beställde i fredags. Beräknad leverans v. 25.
Var lite snabbare än nuvarande bil. BildBild
Spänd förväntan.
Nice!
Vad beställde du?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Beställde en xc60 T5 FWD MOMENTUM EDITION (kampanj nu)
Automat, metallic, klimatpaket och vinterdäck ingick.
Gick tyvärr inte att lägga till Momentum Advanced Edition. Eller jo klart att det gick, men då drog priset iväg som bara den.
Så la till park sensor fram. On call, Keyless och el baklucka. Känner att de sakerna vill jag inte vara utan.
Och som volvo anställd blev priset väldigt förmånligt.
Valde som jag skrev en bensinare denna gång. Blev imponerad av T5:an. Riktigt bra klipp i den.
av Tjalle
#1245016
Min t8 kommer om 5 veckor med leverans vecka 22. I Volvos värld betyder det att lev till åf sker cirka 15 maj (5 veckor) och står hos denne cirka 2 veckor (vecka 22) för lite jobb. Det jag är osäker på vad det är jag får levererat, 400 hk istället för 407 hk 70 l tank istället för 50 l. Osäker på hur den diskussionen kommer att gå . Bilen var beställd den 15 dec som en 2018 års modell. Min inskription har har 19 tummare med vad jag förstår 51 g co2. Den gamla supermiljörabatten upphör vid 50 g co2. Måste jag få ÅF att leverera 18 tummare så att co2 går ned till 50 g ? Eller har ni några andra funderingar?
av fragge
#1245031
Tjalle skrev:Min t8 kommer om 5 veckor med leverans vecka 22. I Volvos värld betyder det att lev till åf sker cirka 15 maj (5 veckor) och står hos denne cirka 2 veckor (vecka 22) för lite jobb. Det jag är osäker på vad det är jag får levererat, 400 hk istället för 407 hk 70 l tank istället för 50 l. Osäker på hur den diskussionen kommer att gå . Bilen var beställd den 15 dec som en 2018 års modell. Min inskription har har 19 tummare med vad jag förstår 51 g co2. Den gamla supermiljörabatten upphör vid 50 g co2. Måste jag få ÅF att leverera 18 tummare så att co2 går ned till 50 g ? Eller har ni några andra funderingar?
Om det är en MY18 så får du väl den gamla tanken och 49 g co2 (oavsett fälgstorlek). 390hk eller 407hk låter jag vara osagt men som jag har förstått det så har alla bilar tillverkade efter oktober -17 partikelfilter vilket skulle innebära 390hk.
av fragge
#1245063
Tjalle skrev: tis 17 apr 2018, 16:04 Jag kommer att få my19.
Ok, trodde inte MY19 hade började leveraras så tidigt. Men i så fall kan du få problem med supermiljöbilspremien. Den borde försvinna helt om du har 51g co2 eller mer. Efter 1/7 så får du bonus men den skjunker med utsläppen.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1245080
Inga bilar som tas i trafik senast den 30 juni berörs av det ny Bonus-Malus-systemet, oavsett modellår.
Supermiljöbilspremien ligger också kvar t o m den 30 juni för att helt försvinna den 1 juli då det nya miljöbilsklassificeringssystemet träder i kraft. Då får registrerade bilar (Den dag de tas i trafik-första skattebetalningsdagen.) antingen Bonus eller Malus (straff) . Det systemet räknar - på en höft nu, 50 gram CO2-utsläpp till 20 000 kr i bonus. Sedan stegar det åt båda hållen per gram och en rent eldriven bil delar staten ut 60 000 kr till. Jag kollar inget just nu utan minns dessa siffror lite vagt. Det är så klart enkelt att googla fram det. ("Klimatbonusbilar" med låga utsläpp - max 60 CO2.)

Jag beställde min T8:a den 14 december och har också fått ordern ändrad från MY18 till MY19. :)
Även min har prel. leveransvecka 22 vilket mycket riktigt lär betyda ankomst till bilförsäljaren ca vecka 19-20.

Jag tror att jag för länge sedan läste någonstans att MY19 skulle börja produceras V17, så det stämmer väl ganska bra, om man ligger bland de första i kön för MY19.

Har stor förhoppning om en 70-literstank och lite mer extra lullull då paketen gjorts om. 10-15 hästkrafter mindre, berör mig inte det minsta - jag är säker på att det som levereras kommer att räcka och att det t o m blir mycket, mycket över mina behov.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/va ... 189#166189
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 225

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]