Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AnnaLo
#1244851
Hej
Har nyligen köpt en V70 2004 och undrar varför jag har ett batteri i trunken, vid reservhjulet - också! Har batteri fram som vanligt. Vad är det extra batteriet där bak till för? Går det att ladda eller ska man byta det? Vilka funktioner får ström därifrån?
av MickeM
#1244866
Ja, hur i herrejösses har nån fått ner ett batteri där fram på en v70N. (En 2004 är en V70N)
Det ryms inte.
En bild vore kul att se.

Just denna foumkategori avhandlar bara första modellen av v70, dvs år 2000 och äldre.
Dom har batteriet fram, men inget bak.
av AnnaLo
#1244896
Haha nej jag har inte misstagit mig. Jag har ett vanligt batteri under motorhuven, t ex använt för att hjälpa dottern starta sin Citroen. Där bak, under där hunden sitter, finns en lucka med plats för matkassar !!?? jo det står så. Under ligger ett reservhjul och allra längst bak o ner finns ett väldigt fastsatt batteri, så jag har inte haft loss det ännu. Vet i fxn vad det är för?
Någon handbok fick jag inte vid köpet o på nätet hittar jag handbok men inget om det här batteriet...Hjälp!!!
av AnnaLo
#1244901
Fasen, på Transportstyrelsen står det att det är en 2002:a ! Överallt annars en 2004:a Konstigt. Hur som helst vill jag fortfarande ha hjälp med att förklara batteriet under durken bak, tack.
av MickeM
#1245020
Allt stämmer med en V70N utan batteri fram.
Plastlådan under lastgolvet är tänkt för bla matkassar. Under den är batteri och reservhjul.

Ta gärna en bild på bilen också utöver motorummet.
Från sidan duger, om du inte vill visa regskylten.

Kan det vara en importerad V70I med "årsmodell" efter importåret?
Då kan ju batteriet bak, vara nått extra ditsatt..

Modellåret borde då vara 2000 eller tidigare.

Eller så är det en betydligt nyare V70modell än V70N rent av.....

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]