Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

#1244725
SBergdahl skrev:På nätet är det bara fälgarna. Däck får man nog det man får om man inte pratat med bilfirman som levererar och får dem bytta där.
Ok, funderar på vad som är rimligt att betala för en uppsättning hjul som har rullat några hundra mil. Knappast lika mycket som tillvalskostnaden iaf

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1244806
Testa gå in på volvos tillbehörssida och se om det finns något artikelnummer för kompletta fälgar+däck. Isf kan du googla "Volvo 1234567" så brukar det gå att hitta vad listpriset ligger på, alltså vad det kostar över disk på Volvo. Eller googla artikelnumret för fälgen och lägg på kostnaden för däcken så har du ju ett hum.
#1244839
Schmoyoho skrev:Testa gå in på volvos tillbehörssida och se om det finns något artikelnummer för kompletta fälgar+däck. Isf kan du googla "Volvo 1234567" så brukar det gå att hitta vad listpriset ligger på, alltså vad det kostar över disk på Volvo. Eller googla artikelnumret för fälgen och lägg på kostnaden för däcken så har du ju ett hum.
Jo fast jag är inte särskilt intresserad av säljarens argument om att nypriset är si eller så mycket när han vill ha ungefär lika mycket som det kostade att välja till fälgarna på bilen (jag vet att de följde med bilen nämligen), och däcken är dessutom körda med några hundra mil. Får se om de finns kvar om nån månad så kanske jag slänger in ett mer rimligt bud (förmodligen skambud i säljarens ögon :) )

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1244852
Du får nog utgå från vad de kostar att köpa som tillval då du inte kan få det lägre priset utan att köpa ny bil.
Sen kan man ju inte heller tro att man kan få ut samma pris som det kostar att köpa dem som tillbehör men en uppsättning fälgar med däck som rullat ett par hundra mil kan väl va rimligt att man drar av 2-3 tusen mot vad de skulle kosta att köpa som tillbehör.
Förutsatt att det inte finns märke i dem.
#1244855
Magnus-B skrev:Du får nog utgå från vad de kostar att köpa som tillval då du inte kan få det lägre priset utan att köpa ny bil.
Sen kan man ju inte heller tro att man kan få ut samma pris som det kostar att köpa dem som tillbehör men en uppsättning fälgar med däck som rullat ett par hundra mil kan väl va rimligt att man drar av 2-3 tusen mot vad de skulle kosta att köpa som tillbehör.
Förutsatt att det inte finns märke i dem.
Ja typ så... Jag tänker som så att om han har valt till fälgar som kostar 14000 så känns det rimligt att betala runt 10000. Kanske lite mer om de hade rullat 0 meter eller var några som jag verkligen ville ha. Även om han skulle ha köpt hjulen löst för 25000 skulle jag jag inte ha betalat mer än runt 10k. Tyvärr behöver jag nya däck väldigt snart så antingen måste jag hitta en fin uppsättning hjul eller bara köpa nya däck för ungefär samma pengar. 10000 kanske kan anses som snålt men de är ju fortfarande beggade.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

#1244857
Vad är det för fälgar du kollar på?
Själv sneglar jag på Modin (Black stone) och de kostar 15,900 på Bilia just nu och det vill man ju inte ge en blocketsäljare bara för att de kostade 20,000 när han köpte bilen och gav 16,000.
Nytt avgasrör B234F

Nu står 745-an på bockar igen. Dags f&[…]

nej, det är mer frågan... när du […]

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]