Moderator: Moderatorer

#1240130
Tvättade bilen igår efter lunch. På eftermiddagen blev bilen nästan lika skitig som innan tvätt. Plockade upp sambon på stan och hon såg inte ens att den va tvättad 1,5h tidigare :(
Förtvättade hemma med lite skum. Det räckte inte långt så ja åkte till tvättstationen och la på kallavfettningen och det blev väldigt bra. Hemma la ja på flygrostborttagare. Tog en ny flaska Gtechniq W6 och den löste allt jag kunde se. Sen tvätt med Tershine purify si02 och tork med två lager Refract.

Mätte mönsterdjupet på sommardäcken och den ligger mellan 3,5 och 4,5mm. Lika bra att få på nya däck. Åkte och beställde direkt.Tror inte att jag har haft Michelin tidigare så det ska bli kul att prova.
#1240149
Info om michelinen önskas när du kört lite. Samma mönsterdjup som mej men jag tror faktiskt inte jag hinner få till nåt värre däckbytande i närtid, å andra sidan ser det ut som på nordpolen ute.
#1240249
Haft bilen på service. Visste inte att rengöringen innanför kameralinsen ingick som en punkt. Positivt! :-)-)
Dessutom Polestar-optimering på det.
Bilen känns betydligt mer harmonisk och bättre respons vid acceleration. Registreringsbesiktningen görs inte av alla anställda på alla stationer tyvärr (vilket jag trodde), Dekra i Sätra är närmast med vettiga tider. Den "vanliga" Bilprovningen hänvisade till Södertälje.
Velandet med emblemet slutade enligt nedan, får vara så tillsvidare. Det är dock fel enligt mallen... :roll:
1521647870707_adobe.jpg
1521647870707_adobe.jpg (830.71 KiB) Visad 1382 gånger
#1240332
Ju mer jag tittar på bilen, desto märkligare ser monteringen av emblemen ut... :roll:
Har därför idag beställt nya och ska göra en rockad i helgen. Tanken är att allt ska flyttas till vänster för att få samma avstånd till luckans kant som på "V60-sidan".
Någon som föredrar den layouten kontra Polestaremblemet till vänster om D4?
#1240333
Har du tänkt på, att ta bort D4 och bara ha Polestaremblemet ungefär där D sitter nu ?
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
#1240339
Och jag är helt klart för att ta bort alla emblemen... :roll:
Tycker det är klart snyggare med rent och snyggt, inte en massa blingiga siffror och bokstäver i olika storlekar och typsnitt... och ännu värre med ett blått emblem som stör ordningen... men som sagt, tur att vi gillar olika :wink:

... och OM man nu tvunget vill ha kvar emblem och dessutom P* så tycker jag så som du är inne på, flytta allt till vänster!

( P.S. Vi som har D4 AWD kan ju byta 4:an mot en 5:a istället för P*-märket :lol: )
#1240340
Bytt dom förbannade tätningarna i resonatorn... Tycker Volvo annars lyckas bra med mycket. Men när man designade tryckröret på D5 så hade man nog kortslutning... Eller så råkade man sno en klotterlapp, av en prao diskare, i personalmatsalen, på Citroën...... Och jag har inget mot diskare!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
#1240344
fjohan: En flytt blir snyggt, tyvärr sitter det nuvarande lite för högt samt lutar lite till höger. Kommer bli bra detta :D
#1240372
Tack för input!
Jag har varit inne på att ta bort allt ganska länge, men har man betalt för Polestar bör man kanske få skylta med det... :roll:
Tycker också att emblemet ser ut att luta, men det är faktiskt monterat precis efter den medföljande mallen. I mallen finns ett "uttag" för den tvärgående, utskjutande, delen på 4:an. Man "hänger" mallen på den delen på 4:an och den placerar Polestaremblemet bredvid. På så sätt får man ett litet mellanrum och allt ska bli rakt.
Det får bli en liten flytt som jag hoppas ser bättre ut.
  • 1
  • 899
  • 900
  • 901
  • 902
  • 903
  • 1845
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]