Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jocke34
Ja, som rubriken säger så undrar jag om det är förberett för larm i min 93:a 855 GLT. Så det bara är nån styrbox som man köper och kopplar in. Typ som fjäryrt c-lås.
av el-anders
Det har jag monterat på några 850 någon gång omkring 1995. Det är en box som du pluggar in vid reläerna under luckan i motorrummet nära vindrutan vänster sida.
Pinkonfigurationen (stiften) är ungefär som 2 standardreläer bredvid varandra.
Sen behöver du dioden i rutan och kanske en kontakt för öppen motorhuv (kommer inte ihåg)
Mycket enklare att montera en ett helt eftermonterat larm.
Användarvisningsbild
av jocke34
Ok dioden i rutan den sitter där. men alla andra sensorer förrutom den för huven, sitter dom där eller?
av el-anders
Oftast används samma kontakter som tänder innerbelysningen. Dvs. dörrarna och bakluckan behöver du inte tänka på, det finns redan kopplat.
Detta larmet hade inga rörelsesensorer, om det ingår nu, så får du räkna med att montera dem.
Så ev. motorhuv och rörelsesensor och om du vill ha en starkare signal än original hornen så får du montera det . Allt annat ska vara kopplat.
av Daniel Hansson
huvens brytare sitter i vänster huvlås.. :wink:
Användarvisningsbild
av Lackero
Ett signalhorn behövs också, då det ej på nåt sätt är sammankopplat med bilen ordinarie signalhorn...sen sitter larmreläet placerat inne i bilen upp under pedalerna och är märkt 210 211...
Användarvisningsbild
av Taxidrulle
Larm är helt klart intressant. Någon som vet hur det är på min V70 (se under inlägget)? Är det samma som 850:n eller annorlunda? Någon som vet vad det kan kosta att köpa?
Bränslekrux...

Jo det är det jag menar, den som sitter p&ari[…]

V60 Hybrid - Erfarenheter

Nån som har en v60 d5 2016 hybrid som g&ar[…]

Det tackar vi för, mitt i semestern och allt.[…]

Trådlös laddning MY2026

I Volvos pressmeddelande för XC60 MY2026 fram[…]