Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zorro66
#1238876
Någon som har koll på uppdateringar för Sensus min ver är
Publicerad 2016-05-30
Utgåva V.30.16.04
å det har hänt rätt så mycket på vägarna sedan dess
skiter Volvo i att uppdatera dessa är ju rätt så värdelöst med en bil med inbyggd navigation å örn gamla kartor. ?:-/ ?:-/
av zorro66
#1238890
Jo då min bil står i min signatur
och visst Sensusnavigation finns det uppdateringar för men inte endast för Sensus
Jag har den till Höger
Sensus.jpg
Sensus.jpg (43.98 KiB) Visad 620 gånger
av dannesk
#1238916
Det är ju den du också laddar ner och uppdaterar själv, det står ju det.
Bilagor
sensus.JPG
sensus.JPG (49.01 KiB) Visad 1892 gånger
av zorro66
#1238921
Jo absolut jag vet det men den är ju snart 2 år gammal
det är den versionen som jag använder i bilen nu. ?:-/ ?:-/
De av jag skrev i början att det är dåligt med uppdateringar från Volvo
värdelöst med gamla kartor
av dannesk
#1238922
Aha, nu såg jag. Trodde det var samma kartdata till den som till min daterad 2017-09-29. Då är den ju inte speciellt uppdaterad, rimligtvis borde kartdatan på gamla Sensus uppdateras parallellt med nya.
av zorro66
#1238924
Ja de trodde jag oxå men så är inte fallet
Jag ställde frågan till min personliga Volvo Tekniker idag han visste inte någon ting
å då frågade jag kan du kolla svaret blev nej enda info som finns är det på hemsidan enl. honom. :-O) :-O)
Volvo Tekniker "my ass".
Tänker ringa Volvo Gbg å höra kul å se va dom säger.
av mikebike
#1238982
zorro66 skrev:Ja de trodde jag oxå men så är inte fallet
Jag ställde frågan till min personliga Volvo Tekniker idag han visste inte någon ting
å då frågade jag kan du kolla svaret blev nej enda info som finns är det på hemsidan enl. honom. :-O) :-O)
Volvo Tekniker "my ass".
Tänker ringa Volvo Gbg å höra kul å se va dom säger.
Du behöver inte ringa. Volvos kundtjänst har förklarat att kartorna bara uppdateras vartannat år och nästa uppdatering beräknas komma i maj.
Jag känner mig rätt lurad, jag betalade för en uppdatering av navigationssystemet för att kunna hämta gratis kartor. Men sedan finns det inga att hämta! :evil:
av mikebike
#1238998
zorro66 skrev:aha ok de é fan bedrövligt det händer ganska mycket i vägnätet på 2 år :-(O) :-(O)
Och när "nya" kartan väl kommer så är den ungefär ett år gammal redan. Så den som sitter i våra bilar är närmare tre år gammal.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]