Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EchoFoxtrotXray
#1238541
Kan man byta ut den gamla 4:3/fyrkantiga RTI-skärm på en V70 01:a mot den lite nyare bredbildskärmen från en 02:a eller kommer det bli problem? Någon som har erfarenhet av detta? Tänker att man behöver nog byta även GPS-modul osv. Tacksam för tips och svar.
av 2ägaren
#1238584
Även om det går, så kommer du spara enorma summor om du istället väljer 3e parts utrustning. Tex android skärm med inbyggd gps osv. Ett tips bara :)
av EchoFoxtrotXray
#1238864
2ägaren skrev:Även om det går, så kommer du spara enorma summor om du istället väljer 3e parts utrustning. Tex android skärm med inbyggd gps osv. Ett tips bara :)
Det lät mycket intressant, har du något du kan rekommendera?
av 2ägaren
#1238879
Jag ska kolla upp en prisvärd. Själv satte jag helt enkelt en android surfplatta som hanterar allt. Bluetooth till ljudet så den behöver endast laddning.
Bilagor
Screenshot_SmartSelect_2018-03-14-19-45-32.jpg
Screenshot_SmartSelect_2018-03-14-19-45-32.jpg (281.35 KiB) Visad 356 gånger
av EchoFoxtrotXray
#1239266
Jag gillar verkligen den lösningen du har i bilen, stilren! Är det en App du kör? Snyggt med Volvo emblemet :) Den du länkade till verkar också riktigt schysst. Gillar just det där med bakkameran, hade varit klockrent. Jag ska fundera, tack så mycket för tipsen!
av 2ägaren
#1239277
Ja det är en android app, och några andra inblandade. är ju en del inställningar som man lärt sig under resan för att få den att agera som stereo med automatik start och musik och radio, samt koppling till bluetooth osv vid varje start och stopp med bilen. Men säg till så skriver jag gärna utförlig förklaring hur man gör :)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]