Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
#1238459
KeeM skrev:Jag var in i helgen och skulle beställa en V40. Men det går inte längre enligt säljaren. De säljer ut de lagerbilar de har sen kommer de inga mer V40s. V40 CC gick dock att beställa fortfarande. Så det blir kanske inte någon Classic?
Intressant. Har de ångest över mängden privatleasing som kommer ut nu på marknaden?

För här i Sthlm fullkomligt svämmar det ju över av en massa lågspecade D2 som börjar bli 3 år.
Användarvisningsbild
av Derank
#1238465
W.A.P.E. skrev:Verkar ju inte lönt att vänta på Classic för prisets skull längre.
S/V60 som classic blev ju både sämre o ch dyrare jmf business advanced paketeringen som var på MY17.
Beror ju på modell, XC60in blev ju riktigt billig som Classic, den var billig innan classic och med classic fick man ännu mer på köpet, V60 floppade ju som du själv säger som classic. V70 var väl rätt ok el? minss inet riktigt
av UnleashFusion
#1238471
Av alla Classic-modeller var xc/v70-16, prisvärt, då mycket utrustning(paket) ingick som standard, såsom driversupport,teknik&klimat paket.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1244291
Var tvungen lägga ihop samma egenskaper som nör jag köpte min bara för att testa: Landade på 380.000 för en V40 CC T3.
Jag betalade 330.000 efter förhandling. (och fick sen 30.000 i inbyte för gamla Bettan)

Det är rätt uppenbart att Volvo säljer tllräckligt mycket utan paket eller rabatter. Och att det finns bra prutmån när man lägger på mycket lull.
Tacksamt för andrahandsvärdet.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1244292
Kreensk skrev: sön 11 mar 2018, 14:14
Malmstroem skrev:T4 med 128 g C02/km går upp 2332:- i skatt per år, T5 med 173 g C02/km går upp 2872:- (förutsatt att jag räknat rätt). Om du nöjer dig med en manuell D2 så kommer den att kosta 778:- mer per år i skatt. Tror ingen affär står och faller på 778:- om året.

Det blir hur som helst inte billigare med bil framöver...
Jag har bara sett skräckexempel med nya bilskatten i olika tidningar. Man får helt enkelt vänta och se, du har säkert rätt. Men hur som helst blir det en rejäl höjning (i min värld) jämfört med vad man betalar idag, eller så får man köpa en tre år gammal bil när skatten har gått ner. D2 är inget alternativ då jag upplever nuvarande T4 som lite seg och de D2 jag kört har varit ännu segare. Testade en VW Golf GTI (alternativ till T5) och som jag har förstått går den från cirka en dryg tusenlapp i skatt till fem tusen. Det är avskräckande för mig, tyvärr.
Om 4000 om året extra i skatt är avskräckande låter tre år gammal bil som helt rätt affär. Det är ju en bråkdel av värdeminskningen under samma period. Den verkliga skillnaden för att köpa ny normal bil blir ju väldigt liten.

Mustangen desto större skillnad men många har kanske en sådan avställd åtta månader om året ändå?
Användarvisningsbild
av Derank
#1244542
Malmstroem skrev:Jag har funderat lite på en Mustang. Den går enligt uppgift från 4.496 kronor till 20.956 kronor.

Det lär inte säljas speciellt många nya Mustanger i Sverige efter 1 juli.
Det är ingenting en entusiastbilsägare bryr sig om. Det kan jag lova dig.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

av Malmstroem
#1244730
Vi får se. Jag är rätt säker på att försäljningen av Mustang kommer att gå ner efter den nya (straff)skatten införs.

Menar du att försäljningen blir kvar på samma nivå?

Eller kanske till och med ökar nu när skatten går upp? :angelo: :devil:
Användarvisningsbild
av Derank
#1245187
Nu säls det inte speciellt många nya mustang er per år i Sverige. Och vill du ha en ny har du inget val iaf. Det är inte lönt att importera en ny pga dollarn.

Och en musse har du inte reggat året om iaf. Och 2018 är en ny modell så den kommer att sälja. Ja.

Skickat från min galaxy s12 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av SebSE
#1245481
Lustigt hur mycket gnäll om Diesel och Mustang det är i en tråd om V40-classic.... :D

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]