Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toompo
#1237856
Jag har beställt en XC60T8 men inte lagt till något extra på ljudanläggningen. Nu har ett mellanting prismässigt tillkommit. Harman Kardon är ju mer rimligt pris.
Hur tänker ni? Hur bra är standardljudanläggningen?
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1237886
Jag hade lyssnat på stereon innan köp.. Harman Kardon har inte imponerat i Mercedes.

Men det kan ju såklart skilja oerhört mellan vad man tryckte i där och vad man satt i Volvo.

Jäklar vad de har hjärta att ta betalt för B&W.. 40.000 kr!
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1237902
B&W låter bra, inget snack om saken men att betala 40.000 svenska kronor skulle jag aldrig göra, finns annat gott att lägga dem pengarna på enligt min mening.

Jag blev inte speciellt imponerad av Harman Kardon i XC40 när jag provsatt och lyssnade igår, förutsätter att det är samma system i XC60n. Nej, mitt tips är att provlyssna alla tre och jämföra, jag tycker personligen att standardljudet är riktigt bra faktiskt och vill man kan man alltid lägga till extra subben till standardsystemet för att få lite mer "tryck" i det hela.
av toompo
#1237903
toompo skrev:Jag har beställt en XC60T8 men inte lagt till något extra på ljudanläggningen. Nu har ett mellanting prismässigt tillkommit. Harman Kardon är ju mer rimligt pris.
Hur tänker ni? Hur bra är standardljudanläggningen?
Ja det får nog bli en tur till Bilia för att lyssna på Harman Kardon. B&W är ju tokdyrt så det finns inte på kartan. Jag valde hellre saker som luftfjädring och 360-kamera istället.
av fragge
#1237926
Basmodellen av stereon låter ganska blekt, det är nästa så att man undrar om de har ansträngt sig för att försämra den så att man skall känna sig tvungen att uppgradera. B&W låter mycket bra men kostar som sagt en rejäl slant, jag tycker dock att det tillför betydligt mer värde till bilen än t.ex. luftfjädring. Men det är givetvis individuellt. Den nya HK stereon har jag inte lyssnat på så det blir intressant när de första MY19 bilarna dyker upp.
av Linqid
#1237940
Enligt mig tillför B&W inte bara bra ljud, utan höjer också lyxkänslan interiört en ganska bra bit. Även Harman/Kardon verkar ge ett lite bättre utseende.

Generellt tycker jag Volvo varit lite lata med just högtalargallren i SPA-bilarna. Suppersnyggt med B&W, men ser tyvärr billigt ut utan (i jämförelse med övriga interiören).
Användarvisningsbild
av betterlead
#1237950
Volvordesign89 skrev: och vill man kan man alltid lägga till extra subben till standardsystemet för att få lite mer "tryck" i det hela.
Subben ingår per automagi i T8:an. (Om de inte ändrat för MY19.)
Användarvisningsbild
av Derank
#1237953
toompo skrev:Jag har beställt en XC60T8 men inte lagt till något extra på ljudanläggningen. Nu har ett mellanting prismässigt tillkommit. Harman Kardon är ju mer rimligt pris.
Hur tänker ni? Hur bra är standardljudanläggningen?
Jag själv skulle valt det största ljudpaketet oavsett,m standard ljudet har aldrig varit bra enligt min mening och HK är ingen superduper upplevelse det heller men bättre än standard. Lyssnar du oftast bara på radio så funkar standard men gillar du att lyssna på musik skulle jag uppgraderat.

Om det sedan är värt pengen år upp till var och, personligen skulle jag lätt läögga 40k på B&W och välja bort 20tummarna, men det är nog väldigt personligt det där vad man prioriterar på en bil, om man nu inte har degen och kan kryssa i allt på tillvalslistan.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
#1237971
betterlead skrev:
Volvordesign89 skrev: och vill man kan man alltid lägga till extra subben till standardsystemet för att få lite mer "tryck" i det hela.
Subben ingår per automagi i T8:an. (Om de inte ändrat för MY19.)
Har du så rätt i, sorry!
av Jspeed
#1238082
Körde XC40 med största ljudet (HK) en kväll denna veckan. Det tog mig över en timme att verkligen tro på att HK-ljudet inte var bättre än så. Trimmade alla inställningar en bra stund för att utesluta att det var felinställt. Jag jämför närmast med standardsystemet med subwoofer i XC60 vilket har otroligt mycket bättre kapacitet. Det ger djup bas och kan spela högt och klart utan missljud, saknar kanske lite ljud från mitten av bilen. Men HK-systemet i XC40 låter burkigt och på högsta volym gav det inte mer ljud än vid halv stapel på XC60:n. Tycker det verkar som mycket ljudtoner processeras bort. XC40:n har ju bashögtalarna flyttade till bakom instrumentpanelen vilket kanske inte var så lyckat men om HK i XC60 liknar XC40:ns är det inte värt ett öre..
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!