- sön 12 aug 2007, 14:47
#123690
Tjenare.
Koppligen verkade tjärva för mig, och det knarrade i motorrummet när jag trycker ner den, samt att kopplingen tar nästan direkt.
För att frikoppla helt när jag växlar får jag nästan ställa mig på kopplingen.
Trotts att jag flyttat gummimattan så den inte alls ligger under kopplingen.
Jag öppnade motorhuven och tittade vart det gnällde, pillade lite fram och tillbax på hydralsaken som satt där ? och öppnade kopparna för att kolla vätskenivåerna, 2 behållere verkar ligga över MAX sträcket vilket inte är så bra ju. Annars låg alla andra på max sträcken.
Efter det här satte jag mig bakom ratten för att ställa in bilen i garaget, Men va fan !? Vart e kopplingen ?
Den hade Sjunkit till botten !?
Jag juckade fram och tillbaks, och sakta kom den tillbax till ursprungsläget. Phuu tänkte jag och ställde in bilen i Garaget.
Nu imorse när jag skulle till jobbet så va kopplingen i botten igen.
När jag kört på motorvägen och skulle växla ner för att svänga av så hade kopplingen sjunkit igen ifrån det att jag startade.
Vad har hänt ?
:?: Luft i systemet ?
:?: Varför tar kopplingen för tidigt ?
:?: Varför Knarrar det i i motorrummet ?
:?: Kan man jystera kopplingen så att den tar lite senare ?
Koppligen verkade tjärva för mig, och det knarrade i motorrummet när jag trycker ner den, samt att kopplingen tar nästan direkt.
För att frikoppla helt när jag växlar får jag nästan ställa mig på kopplingen.
Trotts att jag flyttat gummimattan så den inte alls ligger under kopplingen.
Jag öppnade motorhuven och tittade vart det gnällde, pillade lite fram och tillbax på hydralsaken som satt där ? och öppnade kopparna för att kolla vätskenivåerna, 2 behållere verkar ligga över MAX sträcket vilket inte är så bra ju. Annars låg alla andra på max sträcken.
Efter det här satte jag mig bakom ratten för att ställa in bilen i garaget, Men va fan !? Vart e kopplingen ?
Den hade Sjunkit till botten !?
Jag juckade fram och tillbaks, och sakta kom den tillbax till ursprungsläget. Phuu tänkte jag och ställde in bilen i Garaget.
Nu imorse när jag skulle till jobbet så va kopplingen i botten igen.
När jag kört på motorvägen och skulle växla ner för att svänga av så hade kopplingen sjunkit igen ifrån det att jag startade.
Vad har hänt ?
:?: Luft i systemet ?
:?: Varför tar kopplingen för tidigt ?
:?: Varför Knarrar det i i motorrummet ?
:?: Kan man jystera kopplingen så att den tar lite senare ?
Galant V6 Sport Kombi
24ventiler, 2.5L 163hK
24ventiler, 2.5L 163hK