Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GBG123
Hej!

Vi har en Volvo XC60 2013 som rullat c:a 9 000 mil. Helt plötsligt för en vecka sedan sluta kupéfläkten att gå, detta helt utan förvarning, den har gått mycket tyst och fint och nu helt plötsligt slutat att fungera. Jag har varit på Bilia som konstatera att fläkten är helt död, förmodligen kan det vara en säkring eller relä som lagt av. Jag fick fram att säkringen för kupéfläkten sitter i det nedre utrymmet i motorrummet, är den någon som möjligtvis har en bra instruktion på hur man kommer åt det nedre utrymmet i motorrummet. Är det svårt, vågar man sig på att försöka byta själv?

Jag har även försökt att få fram vad relä till kupéfläkten sitter men inte hittat någon beskrivning på detta. Det står även om motstånd till fläkten, vart sitter det i så fall, kan även det vara trasigt eller vad är mest troligt? Tänkte man kunde börja med säkringen och i nästa steg relät eller vilken ordning vore mest troligt.

Kan lägga till också att alla andra funktioner fungerar perfekt som tex. luftvreden.

Hoppas det finns någon som skulle kunna hjälpa.

Mvh/ Thomas

… och det mesta av kapitalet bundet i fasta[…]

Men nu fick jag i alla fall några sidor att […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja det är lite konstigt det där med kon[…]

Där är något som är tokeri p&[…]