Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
#1235793
Nu vet vi hur själva dörrsidan ser ut, men hur ser det ut mot baksätet/dörrens insida?
Om det är rent där, så är detta inget problem.
av least
#1235795
Norbert skrev: Allt annat är helt rent när man öppnar dörren.
Bra, då är detta inget problem. Och självklart har man sett detta under testperioden.
av Wirke
#1248523
least skrev: tor 01 mar 2018, 08:56
Norbert skrev: Allt annat är helt rent när man öppnar dörren.
Bra, då är detta inget problem. Och självklart har man sett detta under testperioden.
Nja, jag undrar det jag. Jag har upptäckt ett väldigt finkornigt damm runt instegslisterna vid baksätet (alltså inte i dörren) och har vid något tillfälle även hittat dammkorn i själva lädersätet. I mitt fall kan det inte komma från någon passagerare. Det verkar nästan som om att det är sand som sugits in på något konstigt vis. Eller så är det en följd av högtryckstvätten.
#1250957
Hej! Har också problem med att jag har finkornig sand på tröskeln innanför bakdörrarna och i nålfiltsmattan nedanför baksätet. Det var dammkorn upp till elhissknappen och även lite finkornig sand på baksätet. Vi har ej haft någon passagerare i baksätet då bilen gått 150 mil sedan den togs ut för en månad sedan. Kolla era XC60 bilar innanför bakdörrarna och har ni sand där så återkoppla till volvo för det har jag och en arbetskollega gjort.
av JEVO
#1251028
Dörrlisten på bakdörrarna verkar inte täta i underkant. Det drar in mycket smuts och damm i min bil. Kommer in mycket vägljud den vägen med. Har påtalat det till verkstan men det lät inte som de tänkte försöka åtgärda det :-(
Användarvisningsbild
av betterlead
#1256385
Bekräftar även från min bil, att jag har "strandgrus" nedanför säten i den nålfiltsklädda fördjupningen under baksätet. Har tjock dammhinna på båda B-stolparna - nedtill.
Dock ingen smuts alls på hjulhusens ovansida. Mycket märkligt fenomen och det känns onekligen väldigt "beta" för en bil i premiumklass. Jag hoppades att detta skulle bli åtgärdat till MY19.

Ska besöka min servicetekniker kommande vecka och rapportera.
av Norbert
#1256632
Även jag har samma problem, förmodligen varje bil som har det men att man inte märker det ifall man ej kollar.
Bilagor
IMG_8227.JPG
IMG_8227.JPG (86.25 KiB) Visad 1199 gånger
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]