Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1231943
Nu börjar det hända grejer i garaget!
Först fick jag tag i plåt från en helt rostfri bil på självplock:
Bild
Bild

Rostskydd kvar mellan plåtarna:
Bild

Börjar passa in plåten lite grovt ovanpå den gamla:
Bild

Och sedan var det bara att börja kapa ur den gamla rostiga plåten. Här är inte all plåt bortkapad ännu och längsgående balken sitter också kvar:
Bild

Nu är allt bortkapat på passagerarsidan och det har blivit dags att punkta fast golvet på lämpliga ställen för att kunna passa in det riktigt snyggt:
Bild
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1232253
Lucif3r skrev:Jag är lite nyfiken på hur det där med plåt fungerar på en självplock.... Går du bara dit med en tigersåg över axeln och börjar kapa i bilarna som finns där? :D Hur tusan prissätter dom sånt?
Jag åkte till Returbilen efter att jag kollat att de hade en 245. Frågade personalen om hur jag skulle göra, stack till Hyreslandslaget och hyrde en tigersåg, sedan satte jag igång att kapa.
När jag var klar kollade personalen vad jag kapat ur och så betalade jag 500 kr.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1399444
Två och ett halvt år sedan jag var här och uppdaterade.
Svåra hälsoproblem satte tyvärr stopp för arbetet under långa perioder, och det slutade med en operation i höstas för att undvika svåra nervskador, möjligen delvis förlamning.
Men har iaf kommit igång lite smått igen. Golvet är svetsat, har slipat och rostskyddsmålat på förarsidan. På söndag ska jag täta ordentligt med karosserimassa både undertill och inne i bilen. Sedan gör jag likadant på passagerarsidan, innan elkablar och inredning ska på plats.
IMG_20200830_133525.jpg
IMG_20200830_133525.jpg (300.13 KiB) Visad 831 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
#1399496
Vad tråkigt att höra att du varit dålig . Men välkommen tillbaka till forumet och jag ser fram emot att höra hur det går med projektet!
av Primus
#1399986
Hoppas du mår bra nu! Fascinerande tråd att läsa ifatt. Ska bli kul att följa ditt projekt.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1400373
Tack!
Jodå, det går framåt nu igen. Inte så fort, men iaf.
Om någon har en stödlagerbalk/infästning till kardanen framtill så lägg gärna ett PM.
Har även hittat en lös jordkabel på passagerarsidan som jag tror ska in i B-stolpen. Tänkte fråga om någon vet var den hör hemma. Glömde givetvis ta kort på märkningen idag när jag var ute och jobbade på bilen... Återkommer!
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1400597
White skrev: sön 06 sep 2020, 17:07 Kollat med bildelsbasen om dom har en sådan balk?
Finns en hel drös, men jag fick för mig att den finns i två olika storlekar? Men jag har säkert fel. Är det samma balk från t.ex. 1981-1993 oavsett motor så kan jag köpa en imorgon.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]