NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
orbanovic skrev:hej jag är ny volvoägare av en v50 2004 2,4l och vill gärna att den ser lite sportigare ut. Hittade denna framspoilern http://www.eurotuningshop.com/product/v ... esign.html och undrar om den passar på 2004 modellen? Tack på förhand!
Troligen inte om man skall tro på annonsen. Facelift 2007-2012 står det ju :|
av orbanovic
SvenB skrev:
orbanovic skrev:hej jag är ny volvoägare av en v50 2004 2,4l och vill gärna att den ser lite sportigare ut. Hittade denna framspoilern http://www.eurotuningshop.com/product/v ... esign.html och undrar om den passar på 2004 modellen? Tack på förhand!
Troligen inte om man skall tro på annonsen. Facelift 2007-2012 står det ju :|
Ja såg också det men det är därför jag undrar. Det kanske är samma mått och vinklar på de äldre modellerna så det passar endå? Denna delen påverkas ju inte av lampor och grillen som kan se annorlunda ut på de nyare modellerna.
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror nog att det är mer än lampor och grill som skiljer karossen mellan före och efter facelift. :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag skulle inte våga chansa på den första länken (euroshoptuning), däremot hade jag nog skickat ett mail och frågat.
Angående sportläppen på eBay, jag tolkar annonsen som att det är en kopia av originalet. Jag har inte provat själv men jag har hört att det kan vara ganska svajjig passform på de polska kopiorna. För det priset kanske man kan leva med att behöva rodda lite själv, har du flax så kanske det är svinbra passform.

Överlag så är du rätt ute tycker jag, sport-kittet till V50 pre facelift ser najs ut. Leta runt på eBay, Tradera och Blocket så hittar du säkert det du behöver. Glöm inte heller att gå igenom bildelsbasen.se, där finns det mycket.
Användarvisningsbild
av FORSV50
Lånar tråden angående styling. Tror ni att denna kan passa på Volvo v50 även om det står att det är till xc60, s60 och v60? Har inte kunnat hitta något mått alls, sen är det ju från wish också, så allt därifrån är ju en chansning.. BildBild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
av orbanovic
Tack för alla hjälpsamma svar! skicka gärna länkar på fler alternativ om ni vet något.

Tack för tipset. Den sitter korrekt. Har &aum[…]

Nästa elbil från Volvo?

Spännande med dörrarna, finns inget a[…]

Urkopplad kabel/rör?

Det ser ut som röret för bromsvätsk[…]

Vinterdäck

Behöver 4 st vinterhjul till s60. bultmö[…]