Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Elektrikern84
#1226715
Idag hände något märkligt. Min fru parkerade vår V90 på jobbet som vanligt. När hon senare ska åka hem går det för det första inte starta dieselvärmaren då den inte kan garantera ”batterispänningen”. När hon senare kommer ut till bilen så är rutor öppna till fullo. Va i helvete??!!
av ansjo
#1226717
Om jag inte minns fel öppnas alla fönster om man håller inne låsuppknappen en lite längre stund än om man bara ska låsa upp. Kanske kommit åt den i fickan oavsiktligt?
Batteriproblemet, kan det vara att ni kör många kortare sträckor eller att bilen stått ett tag? Det hände mig för ett tag sedan...
av Elektrikern84
#1226719
ansjo skrev:Om jag inte minns fel öppnas alla fönster om man håller inne låsuppknappen en lite längre stund än om man bara ska låsa upp. Kanske kommit åt den i fickan oavsiktligt?
Batteriproblemet, kan det vara att ni kör många kortare sträckor eller att bilen stått ett tag? Det hände mig för ett tag sedan...
1. Okay, frun brukar ha nyckeln i väskan. Men ska kolla.

2. Nej. Vi kör oftast långa sträckor. Hon har jobbat på Ekerö ett pr dagar och det är 10 mil ToR och vi använder Dieselvärmaren. Hemma kör vi MoK värmare på elstolpe.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1226746
Varnar inte VOC om att rutorna är nere...?
Användarvisningsbild
av Dex
#1226754
fjohan82 skrev:Varnar inte VOC om att rutorna är nere...?
Jo normalt sett ska VOC larma för rutor och dörrar om de är öppna har jag för mig.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1226767
På sidan 230 i instruktionsboken förklaras vad som troligen inträffat:

Upplåsning – Med ett knapptryck låses
dörrar, baklucka och tanklucka upp samtidigt
som larmet avaktiveras.
Ett längre tryck öppnar alla fönster samtidigt
Användarvisningsbild
av Maqqann
#1226775
Har också lyckats öppna alla rutor vid något tillfälle när jag hade nycklarna i fickan.

Tapatalking with Samsung S8
Användarvisningsbild
av jcartel
#1227016
Dex skrev:
fjohan82 skrev:Varnar inte VOC om att rutorna är nere...?
Jo normalt sett ska VOC larma för rutor och dörrar om de är öppna har jag för mig.
VOC varnar för olåst bil men tyvärr inte för om någon eller några rutor är nere. Inte för mig iaf.
Man kan se i appen ifall en ruta är nere men det skickas ingen push-notis.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1227018
jcartel skrev:
Dex skrev:
fjohan82 skrev:Varnar inte VOC om att rutorna är nere...?
Jo normalt sett ska VOC larma för rutor och dörrar om de är öppna har jag för mig.
VOC varnar för olåst bil men tyvärr inte för om någon eller några rutor är nere. Inte för mig iaf.
Man kan se i appen ifall en ruta är nere men det skickas ingen push-notis.
Okej.... Förbättringspotential, Volvo!! :-)-)

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]