- fre 12 jan 2018, 10:55
#1224696
Tjenare
Är nära på att dra hem en 740 -88a med en motor som går inte alls bra. Har dessutom en 940 Turbo med FK motorn och stora turbon. Så min tanke är att ta motorn ifrån 940in och sätta i 740in.
Är det svårt? Syftar mest på elen. All el finns ju i 940in. Räcker det att ta kabelstammen ifrån FK motorn och koppla in den i 740in så funkar allt sen? Eller det mesta?
I övrigt ska det väll inte vara några problem? Lär väll få fixa lite i motorrummet dock. Men annars känns det som ett vanligt motorbyte. Har jag fel?
En annan fråga är hur väl M47an lirar ihop med FK+ stora turbon?
Och vad behöver göras om jag skulle vilja regga den? Bromsar? Dämpare? Vad för bromsar isf, 944an har ju abs?
MVH
Är nära på att dra hem en 740 -88a med en motor som går inte alls bra. Har dessutom en 940 Turbo med FK motorn och stora turbon. Så min tanke är att ta motorn ifrån 940in och sätta i 740in.
Är det svårt? Syftar mest på elen. All el finns ju i 940in. Räcker det att ta kabelstammen ifrån FK motorn och koppla in den i 740in så funkar allt sen? Eller det mesta?
I övrigt ska det väll inte vara några problem? Lär väll få fixa lite i motorrummet dock. Men annars känns det som ett vanligt motorbyte. Har jag fel?
En annan fråga är hur väl M47an lirar ihop med FK+ stora turbon?
Och vad behöver göras om jag skulle vilja regga den? Bromsar? Dämpare? Vad för bromsar isf, 944an har ju abs?
MVH
Life aint easy for a boy named Sue..