Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Xytras
#1223544
Gjorde en beställning förra veckan, beräknad leverans är nu satt till V.18
av ForceWalker
#1223567
Tio dagar till sista dag för ändring, sen är ordern låst :)
La min beställning 11 augusti.

Leveransvecka står som vecka 10.

Känns overkligt att det "bara" är 8 veckor kvar :D
Användarvisningsbild
av betterlead
#1223610
Xytras skrev:Gjorde en beställning förra veckan, beräknad leverans är nu satt till V.18
Åh fanken! Det är väl rekordsnabbt för nya XC60? Jag lade min order den 14 december och har ännu inte fått någon leveransvecka.
av Takko
#1223624
La min order i oktober. Inscription och T5, första leverans i januari sedan har det flyttats flera gånger och nu är det leverans v15. Har hoppat i väg ytterligare 2 veckor nu från v13 till v15. Enda fördelen är ju att man får den med sommardäck på :(
Användarvisningsbild
av Dex
#1223627
snowsucker skrev:Min är också en Inscription, fast D5, och den är inte försenad. Leverans har hela tiden sedan beställning (v33) legat på runt årsskiftet (varierat mellan v52 och v4) och får den alltså nästa torsdag (v2).

Så det är nog nåt annat än Inscription som orsakar förseningar...
Grattis till din nya powerpulse D5:a du kommer säkert bli nöjd.
Tyckte att jag kände mig nästan ensam om att ha D5 motorn om man följer forumet.
Kul att de finns några fler som vill ha lång räckvidd per tankning(71 liter). :)
av Kingcool
#1223633
Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
av ForceWalker
#1223649
Kingcool skrev:Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
Har du någon källa på detta, eller du har också sett det på swedespeed?
Måste säga att jag tycker det är lite märkligt om detta stämmer. Inte fasen kan Torslanda enbart bygga V90 och XC90.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1223725
Kingcool skrev:Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
Det är gamla XC60 som ska tillverkas i Kina. För Kinesiska marknaden.
av Kingcool
#1223749
ForceWalker skrev:
Kingcool skrev:Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
Har du någon källa på detta, eller du har också sett det på swedespeed?
Måste säga att jag tycker det är lite märkligt om detta stämmer. Inte fasen kan Torslanda enbart bygga V90 och XC90.
Ja samma källa, men jag tycker det låter logiskt. Iom att dom skall ha in en (två?) ny/a bilar på linjen.
EbbevonVolvo skrev:
Kingcool skrev:Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
Det är gamla XC60 som ska tillverkas i Kina. För Kinesiska marknaden.
Låter lite märkligt att dom skall fortsätta tillverka den gamla xc60n? :/
av ForceWalker
#1223782
EbbevonVolvo skrev:
Kingcool skrev:Verkar som att Volvo flyttar tillverkningen av XC60n till Kina (För att göra plats till V/S60?) och en följd av detta är att Passion Red, Denim Blue och Electric silver försvinner som färgval. Kan flytten till Kina ha påverkat leveranstiden för några av er som lagt er beställning nyss?
Det är gamla XC60 som ska tillverkas i Kina. För Kinesiska marknaden.
Nej, det är inte vad volvo sagt:
Finns till och med en video när den sista XC60n tillverkas.


Den nya skall tillverkas där, men jag trodde enbart det var för Asien.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 226

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]