Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag servar släktens många bilar, skulle behöva släcka lite lampor på dessa efter service är utfört.
Lokala meken är tokig, han ska ha 500kr för släcka per bil.

Måste komma på något bättre.

Gärna något under 1000kr men som fungerar på flesta bilmärken med kanske billiga adaptrar att köpa till billigt
eller ett där det ingår par olika.
Tipsa är ni hyggliga.
Köper gärna ifrån Kinesiska sidor med långtidsfrakt även , det är inte brinnande brottom, men ändå om man fick tag på en inom 5-10v

Det är lite japsar
Jänkare
Europer Tyska mest, någon fransk även
Volvos

Ja en salig blandning tyvärr
Jag sysslar med
lennarte skrev:Sök på hur du ska göra. Gäller det bara att släcka servicelampan så brukar man kunna göra det med tändlås, knappen till klockan och knappen till trippmätaren i olika kombinationer.
Hej. Detta vet jag fungerade på en bil. Tror det var en V70 gammal jag gjorde det på
Jag ska söka.
Fungerar detta även på japsar och liknande tro?

Fortfarande.
Finns det billigt manick släcka flesta bilar med ?
tuuurbo skrev:
lennarte skrev:Sök på hur du ska göra. Gäller det bara att släcka servicelampan så brukar man kunna göra det med tändlås, knappen till klockan och knappen till trippmätaren i olika kombinationer.
Hej. Detta vet jag fungerade på en bil. Tror det var en V70 gammal jag gjorde det på
Jag ska söka.
Fungerar detta även på japsar och liknande tro?

Fortfarande.
Finns det billigt manick släcka flesta bilar med ?
Funkar på de flesta märken. Själv gjort det på Merca Volvo och Jaguar. Hittade mina på youtube,får man en kort video på köpet också
Autocom är jättebra för ebaypriset, men väldigt dåligt för ”riktiga” priset, eftersom texterna är mer eller mindre generiska och det finns määääääängder av ”felkod okänd” etc.
Som universal nödraket funkar det, men så fort man ska börja tolka felkoder blir det svårt. Funktionaliteten lämnar också lite att önska, många funktioner som inte fungerar alls eller ger missvisande värden. (Inte bara volvo-specifika problem, utan rent generellt)
TommyP86 skrev:Autocom är jättebra för ebaypriset, men väldigt dåligt för ”riktiga” priset, eftersom texterna är mer eller mindre generiska och det finns määääääängder av ”felkod okänd” etc.
Som universal nödraket funkar det, men så fort man ska börja tolka felkoder blir det svårt. Funktionaliteten lämnar också lite att önska, många funktioner som inte fungerar alls eller ger missvisande värden. (Inte bara volvo-specifika problem, utan rent generellt)
Som jag förstod det var det i första hand service meddelandet ts ville kunna släcka och det gör autocom på de flesta bilar.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Derank skrev:
TommyP86 skrev:Autocom är jättebra för ebaypriset, men väldigt dåligt för ”riktiga” priset, eftersom texterna är mer eller mindre generiska och det finns määääääängder av ”felkod okänd” etc.
Som jag förstod det var det i första hand service meddelandet ts ville kunna släcka och det gör autocom på de flesta bilar.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Japp, då fungerar det utmärkt.
Polestar 5

Snygg och snabb bil, men jag tror Polestar kommer […]

V70 d5 2008 lastgaller

Har precis köpt en Volvo V70 från 2008 […]

Har beställt en ställbar klocka nu. Om j[…]

Finns vissa företag som sysslar med fjäd[…]