Moderator: Moderatorer

#1218885
Spolat av kärran och fyllt på spolarvätska. Hopplöst när den inte varnar för låg nivå...
#1218895
TommyP86 skrev:Jag kommer 25 mil på 4 liter i den kladdigaste tiden på året, så hopplöst är det även med fungerande nivågivare Bild
Fast varnar den har du chans att stanna i tid och fylla på. :wink:
Blir en hel del mil över jul och nyår, det kommer sätta tålamodet på prov... :roll:
#1218897
Passerade 3900mil igår. När ja stannade till för att tanka såg jag att det satt en svart pigg under höger ytterbackspegel i dräneringshålet. Det var en svart plastklack. Vinklade in glaset och vek bort det. Ser då att det saknas två plasthakar som ska hålla fast spegelglaset mot skivan i mitten som kan vinklas åt olika håll. Ser inga märken på spegeln. Kom då på att för två helger sedan när jag torkade bilen efter tvätt så lossnade vänstra ytterbackspegelglaset.
Varken jag eller sambon har kört på speglarna eller sett att dom har fått någon skada.
Bilen var på service i slutet av november. Kan dom på service ha gjort något typ smort något i förebyggande syfte?
#1219313
Var förbi verkstan och ventilerade problemet med utebliven indikering för låg spolarvätskenivå.
Han la in ett byte av givaren, tydligen inget ovanligt fel.
11-12/1 ska den in för åtgärd av "alla felen".
#1219319
Planerat pre-julstäd och tvätt av henne. Torsdagkväll ska hon få sig ett mycket omsorgsfullt bad.
  • 1
  • 841
  • 842
  • 843
  • 844
  • 845
  • 1845

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]