Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1217121
Idag tog spolarvätskan slut, åkte och fyllde på från pump 5,4l som behållaren rymmer.
Så långt allt väl, men! Bilen varnade aldrig för låg nivå...

Vad kan den troligaste orsaken till detta vara? Nån sladd/kontakt? Bugg i mjukvara?
V60 D4 MY17
#1217132
Perra83 skrev:Knepigt! Brukar till och med komma upp i VOC när spolarvätskan är slut.
Allt sitter väl under vänster lykta men man kommer kanske bara åt underifrån.
Ja, det kom aldrig någon varning vare sig i bilen eller i appen... ?:-/
Tidigare har detta fungerat utan problem.
Sker det igen får nog Volvo kolla på det när den ska in för annat fix om en månad.
#1217176
Tack, det ser ju inte så avancerat ut. 8)
Är dock tveksam till att ge mig på det när bilen har garanti som täcker reparationer.
#1217180
Såg nu att du har en 17 då ska du såklart inte skruva på bilen
#1367062
Hej, fått precis samma problem på min S60 -16. Sporadiskt funkar det men oftast inte. Kommer du ihåg vad de på Volvo hittade för fel?
Misstänker att jag måste öppna upp och kolla själv..
#1367076
Coalan skrev: tor 27 feb 2020, 09:28 Hej, fått precis samma problem på min S60 -16. Sporadiskt funkar det men oftast inte. Kommer du ihåg vad de på Volvo hittade för fel?
Misstänker att jag måste öppna upp och kolla själv..
Givaren till nivån var paj.
Byttes på garantin.
#1427058
Kunde Volvo felsöka om givaren var trasig eller de chansa och bytte? Idag stötte jag på nämligen samma sak tror jag. Eftersom jag ägt bilen i knappt 2 månader vet jag inte om det var sommar spolarvätska eller vatten i behållaren. Jag skulle nämligen spola och ingeting hände, varken fram eller bak. Stod parkerad i ett garage och då fungerade det när bilen tinat lite. Efter att stått ute 2 h var det samma problem igen. Jag hällde i 4 liter spolarvätska och det kom vätska direkt. Så jag antar att givaren är paj, men svårt att veta då jag är osäker hur långt ner nivån var i behållaren. Ska höra med säljaren, men det ser ganska enkelt ut att byta via framskärmen.
#1427095
kievY skrev:Kunde Volvo felsöka om givaren var trasig eller de chansa och bytte? Idag stötte jag på nämligen samma sak tror jag. Eftersom jag ägt bilen i knappt 2 månader vet jag inte om det var sommar spolarvätska eller vatten i behållaren. Jag skulle nämligen spola och ingeting hände, varken fram eller bak. Stod parkerad i ett garage och då fungerade det när bilen tinat lite. Efter att stått ute 2 h var det samma problem igen. Jag hällde i 4 liter spolarvätska och det kom vätska direkt. Så jag antar att givaren är paj, men svårt att veta då jag är osäker hur långt ner nivån var i behållaren. Ska höra med säljaren, men det ser ganska enkelt ut att byta via framskärmen.
Om spolningen inte funkade om bilen stått ute i kylan men funkar om den värmts upp så är ju blandningen problemet. Nu när du fyllt på så är det bara att köra tills nivån blir låg så ser du ju om varningen funkar, nivån innan du fyllde behöver ju inte vara så låg att varningen skulle triggas.

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]