Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Som titeln säger så undrar jag vart bränslepumpen/pumparna sitter på en 92- 940 med SE pkt om det spelar någon roll, motor e B230FB
Ska beställa en ny pump och vart extremt osäker eftersom alla jag pratar med säger olika, vissa säger att den sitter i tanken, vissa säger under förarstolen och andra säger att det är 2 pumpar.

Eftersom det verkar variera på placeringen beroende på årsmodell och jag hittade inget om just en 940 från 92- så tänkte jag att jag skriver här istället.
Lite hjälp hade uppskattats eftersom jag är ganska clueless :?:
Dom sista modellerna (97 - 98) av 940 + 740 av årsmodell -92 har en bränslepump i tanken. Alla övriga har 2, en i tanken och en under sätet. Just SE modellen är ju mer lik 960 så jag förstår ditt problem, jag kan inte heller svära på om det är som övriga 940, men jag tror det.
Tack för hjälpen! har halvtank just nu och den startar inte, har fått höra att ifall det är pumpen i tanken som är dålig så ska bilen ge upp då det är lite bensin i tanken.
Eftersom jag har halvtank och hör inget ljud från pumpen då jag vrider på nyckeln så antar jag att det är pumpen under bilen?
Har testat byta reläet också
Nu blir jag lite fundersam, det står att den är till Regina bränslesystem. Enligt uppgifter jag fått tidigare på detta forum fanns Regina endast på 740 -92 och att 940 aldrig haft Regina. Men har SE modellerna då kanske Regina så är det rätt att den sitter i endast i tanken.
dilldaskad skrev:Såg nu att jag läste fel i ditt första svar lennarte, Regina eller inte så är de väl bara en pump i tanken om jag förstod rätt denna gång?
Mjaee... Var jag lärt mig på detta forum (har aldrig ägt någon 940 själv) så skulle det bara vara dom allra sista 940 som skulle ha en pump och dom har inte Regina systemet utan LH. Sökte lite på detta och fick fram att 960 från -94 också skulle ha en pump bara, men dom har Motronic systemet, men om det är samma pump vet jag inte 740 -92 ska vara den enda som har Regina systemet. I Sverige vill säga. I USA var det mer allmänt med Regina systemet på Volvo, där hade kanske även 940 det och det har funnits 740 -91 i Sverige med Regina systemet, men dom är importerade, kanske samma med 940 då

Oftast nere eller uppe

Det finns amerikansk (SAE) och europeisk (VDA) sta[…]

Hej! Tänkte byta rem till generatorn på[…]

Airbag på 740

Var ingen airbag i ratten. Plockade bort locket oc[…]