Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1210335
Var dok beredd på att filen skrivs över på service om man inte säger till att man inte vill ha någon mjukvaruuppdatering.
#1210336
hansandreasson skrev:Nu kör vi. Bokat! Ska bli spännande. :-) https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3492/vol ... 18-d4204t4
Hämtade ut min bil idag från bsr, v90 CC D4. Vilken skillnad, har inte vrålgasat ännu men det behövdes inte för att känna skillnaden. Tror att vridet gör en grym skillnad, bättre punch och ork direkt vid gaspådrag.

Tror inte att du kommer ångra dig en sekund.
#1210404
Flajjan skrev:Vad händer vid service och uppdatering av all mjukvara i bilen? Då försvinner väl BSR mjukvaran? Får man den igen av BSR?
BSR fixar det utan kostnad om man nu glömmer säga åt verkstan att inte uppdatera sin programvara.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
#1210423
Derank skrev:Var dok beredd på att filen skrivs över på service om man inte säger till att man inte vill ha någon mjukvaruuppdatering.
Hur är det. Om Serviceteknikern inte är helt zoombie så ser han väl att bilen är trimmad vid service om han skulle kolla, eller ännu tydligare om man säger att man inte vill ha någon ny mjukvara insatallerad

Och så får man en notering i systemet att ens bil numera saknar alla former av fabriksgaranti,
Användarvisningsbild
av Rillee
#1210436
Hade jag trimmat med bsr så hade jag köpt med en PPC. Innan jag lämnar in bilen på service hade jag laddat in original mjukvaran och efter service dragit in trimmet igen.
av AndS
#1210517
Inte köper man en ny bil för en halv miljon och petar i lite "trimprogram" från en annan firma och sedan inte uppdaterar bilens programvaror pga det. För mig låter det totalt heltokigt.
Jag hoppas att man skämtar när man ge sådana råd!
Användarvisningsbild
av Derank
#1210564
VolvoB20 skrev:
Derank skrev:Var dok beredd på att filen skrivs över på service om man inte säger till att man inte vill ha någon mjukvaruuppdatering.
Hur är det. Om Serviceteknikern inte är helt zoombie så ser han väl att bilen är trimmad vid service om han skulle kolla, eller ännu tydligare om man säger att man inte vill ha någon ny mjukvara insatallerad

Och så får man en notering i systemet att ens bil numera saknar alla former av fabriksgaranti,
Dom märker ingenting vid en vanlig service. Jag har tom haft min inne på provkörning för att felsöka vinandet i ACn, meken hade petat i sportläget under provkörningen och tyckte att bilen gick riktigt bra........inte mer med det.
Användarvisningsbild
av Derank
#1210565
AndS skrev:Inte köper man en ny bil för en halv miljon och petar i lite "trimprogram" från en annan firma och sedan inte uppdaterar bilens programvaror pga det. För mig låter det totalt heltokigt.
Jag hoppas att man skämtar när man ge sådana råd!

Der finns dom som avsäger sig SW uppdateringar fast de inet trimmat sin bil, fråga din mek nästa gång får du höra.

Själv tar jag uppdateringarna och blåser in trimfilen igen.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen