Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av micketrono
#1210255
Är det någon som har full koll på Android Auto?
Vad kan man göra...? Kan man se t.ex TV och film som man har på mobilen?
Gärna fördelar och nackdelar... :)
av Xanthopteryx
#1210273
micketrono skrev:Är det någon som har full koll på Android Auto?
Vad kan man göra...? Kan man se t.ex TV och film som man har på mobilen?
Gärna fördelar och nackdelar... :)
TV och film går ej.
Dessa appar går just nu:
https://play.google.com/store/apps/coll ... _all?hl=en

Sveriges Radio har precis fixat stöd för apples version, Car Play, men det lär nog inte hända något där ännu då AA inte är släppt i sverige än, men man kan ju hoppas ändå...

Jag använder främst för Waze. Ringer sällan i bilen ändå.

Fördelen är att saker integreras i bilens skärm, som då Waze, google maps och så vidare. Behöver du ingen hållare för telefonen och lättare att glo på en större skärm. Ringer du så kan du ju ringa genom AA också, och skicka SMS e.t.c. Dock så är ju AA på Engelska så det blir lite knepigt med talstyrning och låter riktigt kul när engelska saker i Waze läses upp på svenska (då jag har svenskt tal i Waze). =)

Gillar man att podda mycket saker och lyssna på internetradio så finns ju braiga appar för det (se länken) som underlättar.

Så i dagsläget är det kanske begränsad nytta, beroende på vad man vill åt, men det lär nog ändras framöver tror jag. Kanske kommer även film sedan, fast då enbart i stillastående läge (likt du redan i dag kan se film på bilens mittskärm men endast då du står still).

Största nackdelen är nog, tycker jag, att det inte finns officiellt lanserat i sverige än.
av fkullberg
#1210283
Fungerar bara de apparna du Länkade? Koppla man upp enheten via Bluetooth och styr allt på den stora skärmen i bilen?

Hur blir det utan detta? Blir det som på min XC70 då att man får byta låt via Mobilen?
av Xanthopteryx
#1210285
fkullberg skrev:Fungerar bara de apparna du Länkade? Koppla man upp enheten via Bluetooth och styr allt på den stora skärmen i bilen?

Hur blir det utan detta? Blir det som på min XC70 då att man får byta låt via Mobilen?
Japp, appar måste anpassas för AA.
Du sätter i sladd och då kopplar den upp via sladd och troligen BT också (telefonen startar BT i allafall - inte roddat mer med det än). Då får du sedan upp ett förenklat gränssnitt (ladda ner AA till telefonen och kör det enbart i telefonen så ser du ungefär hur det ser ut - fungerar på liknande sätt fast på bilens skärm).

Utan AA så är det som vilken BT-anslutning som helst. Du skickar ljud från telefonen, men du kan ringa och skicka SMS via bilen. Att få upp navigering med mera i bilen från telefonen fungerar inte då.

Jag har bara testat Waze och Google maps samt ringt och tagit emot samtal. Inte provat fler appar ännu. Men Waze funkar riktigt bra tycker jag, det jag kört hittills.
av fkullberg
#1210287
Ja okej låter bra, dock är jag mest sugen att veta om Spotify fungerar bra :D
av fkullberg
#1210295
En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
av barcusmrandt
#1210302
fkullberg skrev:En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
Ja
av fkullberg
#1210303
barcusmrandt skrev:
fkullberg skrev:En sak till, visst finns de plats för Sim-kort med 4G? Så man slipper dela via mobilen.
Ja
Kanon (y)

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]